سین‌جیم استانی شماره 42 ؛

طلا، برنز نتیجه حمایت‌های روحی و معنوی

نهال باقری، دانش آموز ساروی در المپیاد شیمی جهانی ، مدال برنز را کسب کرد.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری؛ نهال باقری جوان آینده‌دار و افتخار آفرین اهل ساری است که در ادامه با او و موفقیت‌هایش بیشتر آشنا خواهیم شد.

سین : خودتان را معرفی کنید؟

جیم: نهال باقری هستم، 18 سال سن دارم و مقطع پیش دانشگاهی را پشت سر گذاشتم و رشته تحصیلی ام ریاضی فیزیک بود.

سین : اخیرا چه موفقیتی را کسب کردید؟

جیم: توانستم مدال برنز جهانی را در المپیاد رشته شیمی کسب کنم.

سین: موقیت های مهم دیگری که کسب کردید چه بود؟

جیم: پارسال مدال طلا در المپیاد شیمی کشور کسب کردم و در آن المپیاد 4 نفر از ما به المپیاد شیمی جهان راه یافت و امسال من توانستم از بین کشورهای مختلف دارنده مدال برنز شوم.

سین:سطح مسابقات چطور بود؟

جیم: میتوانستم مدال بهتر از برنز کسب کنم و به نظر خودم یک مقدار بد شانسی آوردم. کشورهای چین، آمریکا، کانادا، استرالیا و ویتنام هم در این المپیاد خوب عمل کردند.


افتخارات کشوری که رنگ جهانی به خود می‌گیرد


سین : رمز موفقیت شما چیست؟

جیم: خودم تلاش زیادی کردم و پدر و مادرم هم پشتوانه خوبی در زمینه روحی و امکانات کافی بودند.

سین : برنامه ریزی شما برای رسیدن به موفقیت از چه زمانی آغاز شد؟

جیم: از کودکی دوست داشتم همیشه خوب عمل کنم و زمانی که سن کمی داشتم دوست داشتم تیزهوشان قبول شوم و توانستم با تلاش بسیار وارد مدرسه تیزهوشان شوم.

سین: علت علاقه مندی شما برای شرکت در المپیادهای مختلف چه بود؟

جیم: وقتی وارد مدرسه تیزهوشان شدم همیشه خواستم بهترین باشم و در دوران راهنمایی و دبیرستان هم در المپیادهای مختلف شرکت می کردم و رتبه های خوبی کسب می کردم. المپیاد برای من ارزش بالاتری از کنکور داشته و دارد.

سین : به کدام یک از درس ها علاقه بیشتری داشتید؟

جیم: همیشه همه درس ها را دوست داشتم و همه درس ها را خوب می خواندم اما زمینه پیشرفتم در زمینه شیمی بیشتر بود.

سین: چقدر به تفریح در کنار درس خواندن اهمیت می دهید؟

جیم: یکی از اولویت های پدر و مادرم تفریحات من بود و همیشه سعی داشتم در کنار درس خواندن، تفریحات سالم هم داشته باشم.

سین: برنامه شما برای آینده ای نه چندان دور چیست؟

جیم: حتما در 2 رشته تحصیل می کنم، یکی رشته شیمی تا شیمی را تا آخر بتوانم ادامه دهم و ببینم به کجا میتوانم برسم و رشته دیگر هم مهندسی برق شریف است که رشته خوبی است و امکان پیشرفت در این رشته هم زیاد است.

سین: شما به جوان هایی که قصد دارند به اهداف خود برسند، چه توصیه ای دارید؟

جیم: توصیه ام به افرادی که می خواهند در درس هایشان موفق باشند و به هدف خود برسند این است که برای رسیدن به هدف خود از هیچ شکستی نهراسند و شکست خوردن بخشی از زندگی هر فرد است و اگر تلاش کنند با پشتکار می توانند به اهداف والای خود برسند.

مادر نهال فوق لیسانس مدیریت آموزشی است و برنامه ریزی بسیار دقیقی برای نهال انجام داده است و پدر نهال که پزشک است و تخصص قلب و فوق تخصص اینترمیشن دارد در گفتگو با ما می گوید:

سین: چه حمایت هایی برای دخترتان صورت گرفته است؟

جیم: بزرگترین حمایت از طرف مادر نهال بود و تقریبا 2 سالی است که زندگی اش را فدای نهال کرده است. حمایت های معنوی، روحی و تحصیلی از جانب مادر نهال بسیار زیاد بوده و 50 درصد موفقیت نهال به علت حمایت های مادرش است و بقیه هم تلاش خودش. چون از اول خواست، تلاشش را کرد و موفق هم شد.

سین: چه حمایت هایی از دخترتان در هنگام درس خواندن در استان صورت گرفته است؟

جیم: اگر بخواهیم امکانات مدارس استانی را با امکانات مدارس پایتخت مقایسه کنیم اصلا قابل مقایسه نیست و می توان گفت که اصلا هیچ حمایتی نشده است. در تهران هفته ای 20 ساعت برای بچه ها کلاس می گذاشتند با معلم های بسیار زیاد. با ما انصافا اینجا همکاری لازم را انجام دادند و راه را برایمان هموار کردند تا خودمان کارهایمان را انجام دهیم ولی هیچ حمایت درسی صورت نگرفت. کلاس هایی در تهران تشکیل می شد که اینجا نداشتیم و به خاطر حضور نهال در این کلاس ها به طور مرتب به تهران می رفتیم و باز می گشتیم.

مادر نهال هم حمایت های خودش و همسرش از نهال را در رسیدن به هدفش تاثیرگذار میداند و می گوید: عامل اصلی موفقیت نهال خودش است. چون با اراده خودش توانست به این جایگاه برسد.

سین: در مراحل مختلف تحصیلی وضعیت نهال به چه صورتی بوده است؟

جیم: دخترمان نهال تنها ثمره زندگی مشترکمان است و او همیشه شاگرد خوبی در مدرسه بود و در همه آزمون ها و المپیاد ها رتبه های خوبی کسب می کرد.

سین: برنانمه ریزی شما برای آینده و رشته تحصیلی دخترتان چیست؟

جیم: دوست دارم نهال هر رشته ای که علاقه مند است و واقعا پیشرفت دارد را انتخاب کند.

گزارش از سیده حکیمه موسوی


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.