سقایی: رئیس مجلس ضرورت ارسال «برجام» به صورت لایحه را به دولت اعلام کرده است

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: رئیس مجلس ضرورت ارائه لایحه درباره برجام را به دولت اعلام کرده است، طبق متن «برجام» دولت ایران تعهداتی را می‌پذیرد، لذا یک موافقتنامه است و باید برای تصویب به مجلس برسد.

سقایی: رئیس مجلس ضرورت ارسال «برجام» به صورت لایحه را به دولت اعلام کرده است
به گزارش حوزه مجلس    گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سقایی نماینده مردم استهبان و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه رئیس مجلس ضرورت ارائه لایحه درباره برجام را به دولت اعلام کرده است، اظهار داشت: در موضوع برجام چون تعهداتی را دولت ایران به عهده می‌گیرد، این یک موافقتنامه است و طبق قانون اساسی باید برای تصویب به مجلس شورای اسلامی بیاید، یعنی در واقع ما به اسم آن کار نداریم و به محتوا کار داریم و به نظر من باید در این زمینه موضوع به صورت لایحه به مجلس ارائه شود و مورد بررسی و رأی‌گیری قرار گیرد.
 
وی همچنین دربارهد ضرورت بررسی برجام در مجلس تأکید کرد: به نظر می‌رسد نگاه رئیس مجلس مبنی بر اینکه باید برجام به صورت یک لایحه از جانب دولت به مجلس ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد، نگاهی صحیح و کارشناسی است.
 
نماینده استهبان در مجلس در ادامه یادآور شد: بنده اطلاع دارم که ریاست محترم مجلس به دولت اعلام کرده است که «برجام» باید در قالب لایحه به مجلس ارسال شود.
 
سقایی در پایان خاطرنشان کرد: موافقتنامه‌های معمولی بین کشورها در زمینه حمل و نقل و ترابری و همه زمینه‌های دیگر در صحن مجلس بررسی و رأی‌گیری می‌شود و سابقه نداشته است موافقتنامه‌ای بین ایران و سایر دولت‌ها بررسی نشود و به مجلس نیاید؛ در موضوع برجام نیز چون تعهداتی را دولت ایران به عهده می‌گیرد، این یک موافقتنامه است و طبق قانون اساسی باید برای تصویب به مجلس بیاید و مورد بررسی و رأی‌گیری  قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۲۳:۴۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
نماینده استهبان و نی ریز, نه استهبان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
انشاالله که این توافق هسته ای بعد از طی مراحل قانونی به نفع مردم مستضعف ایران اسلامی تمام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
بهتر است نمایندگان از حق مردم کوتاه نیامده و حق هسته ای بودن ایران را به طور کامل بگیرند و مصلحت راکنار بگذارند
آخرین اخبار