کره شمالی 30 دقیقه به عقب برمی‌گردد

کره شمالی به زودی دارای یک منطقه زمانی مستقل می‌شود که 30 دقیقه عقب‌تر از زمان استاندارد است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز؛ مقامات کره شمالی اعلام کردند این کشور به زودی دارای منطقه زمانی مستقل می‌شود و دیگر از منطقه زمانی ژاپن و کره جنوبی پیروی نمی‌کند. این منطقه زمانی "ساعت پیونگ‌یانگ" نام دارد و قرار است از 15 اوت (24 مرداد) همزمان با هفتادمین سالگرد شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم به اجرا گذاشته شود.

این ساعت جدید 30 دقیقه عقب‌تر از منطقه زمانی ژاپن و کره جنوبی است. انتخاب 15 اوت به این دلیل است که در چنین روزی شبه جزیره کره از ژاپن جدا شد. در کره شمالی نوعی احساس نفرت از ژاپن وجود دارد و مقامات پیونگ‌یانگ این کشور را همانند آمریکا دشمن درجه یک خود معرفی می‌کنند. خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: ما نمی‌خواهیم هیچ تشابهی با نظام امپریالیسم و شرور ژاپن داشته باشیم. کره شمالی از این پس ساعت رسمی و استاندارد خود را خواهد داشت.

"جئونگ جون هی،" سخنگوی وزارت اتحاد در کره جنوبی، در این باره گفت: تغییر ساعت رسمی در کره شمالی آثار منفی بسیار جزئی بر کره جنوبی که در تجارت با این کشور است وارد می‌کند. نگرانی ما بابت تحت تاثیر قرار گرفتن طرح ادغام دو کره و یکسان‌سازی دو کشور است.

مقامات ژاپن هیچ اظهار نظری درباره تغییر ساعت کره شمالی ارائه نداده‌اند؛ اما خبرگزاری رسمی ژاپن با اشاره به ادعای پیونگ‌یانگ که گفته بود ژاپنی‌ها زمان را از ما دزدیده‌اند، نوشت: چرا آنها برای این موضوع 70 سال صبر کردند؟!   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار