حمله شدید اوباما به آیپک برای انجام توافق هسته ای

حن تند باراک اوباما در خصوص "آیپک" به تازگی باعث ایجاد شکاف میان آمریکا و اسرائیل شده است. این مسئله نگرانی برخی متحدان اوباما را بر انگیخته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جام نیوز:روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز (Nytimes) در گزارشی با عنوان " نگرانی ها از آخرین اختلافات افزایش یافته است در حالیکه اوباما با گروه های حامی اسرائیل مبارزه می کند" نوشت: پیام صریح و محکم اوباما به گروه آیپک در زمانی که دو تن از رهبران آیپک به کاخ سفید آمدند، کاملا واضح بود که اختلافات تشدید شده است. اوباما با متهم کردن آیپک برای اختصاص میلیون ها دلار برای تبلیغات علیه توافق هسته ای، به شدت این گروه حامی اسرائیل را نشانه گرفت.
 
 
این روزنامه نوشت: رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در ملاقات با دو نفر از سران کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) در کاخ سفید، پیغامی برای این لابی اسرائیلی فرستاد. وی در این پیغام آیپک را به صرف بیش از میلیونها دلار هزینه برای تبلیغ علیه توافق هسته ای ایران و ترویج ادعاهای دروغین در خصوص آن متهم کرد و اوباما همچنین در سخنرانی خود در دانشگاه آمریکن نیز آنها را دوباره نشانه گرفت وب ه شدت از برنامه های آنها انتقاد کرد. لحن تند باراک اوباما در خصوص "آیپک" به تازگی باعث ایجاد شکاف میان آمریکا و اسرائیل شده است. این مسئله نگرانی برخی متحدان اوباما را بر انگیخته است.
 
 
نیویورک تایمز در ادامه افزود: روسای جمهور پیشین آمریکا از جمله رونالد ریگان و جرج بوش نیز اختلافاتی را با آیپک داشته اند، اما اکنون تن صدای این اختلافات بلندتر شده است و در حال حاضر یک شکنندگی جدی در رابطه بین آیپک و کاخ سفید بوجود آمده است. مشاوران اوباما نیز به شدت با مشاوره هایی که می دهند، کد ها زیادی را در سخنرانی اوباما برای نشانه گرفتن آیپک استفاده می کنند. اکنون مبارزه برای اوباما حیاتی است زیرا او هر طور شده خواهان اجرایی شدن این توافق با ایران است. اوب برای بدست آوردن حمایت دموکرات ها مبارزات زیادی را انجام داده و از طرفی نیز آیپک هم در حال رایزنی با نمایندگان دموکرات است.
 
 
این روزنامه افزود: آیپک با ارسال فعالان زیادی به دفاتر نمایندگان آمریکا و همچنین اختصاص حداقل 25 میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی بر ضد توافق هسته ای، تلاش های زیادی را برای رد توافق انجام داده است، هر چند که آیپک اعلام کرده است که گروهشان حامی این تبلیغات نیستند.  به هر حال برای چند وقت است که اختلافات دولت آمریکا با گروه های حامی اسرائیل افزایش یافته است و باید دید در پایان این اختلاف ضربه ای را به توافق انجام شده میزند یا نه؟


حمله شدید اوباما به آیپک برای انجام توافق هسته ای


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.