سنندج؛

تاسیس نخستین دانشگاه علمی کاربردی طب انتقال خون کشور

مدیرکل انتقال خون استان کردستان گفت: نخستین دانشگاه علمی کاربردی طب انتقال خون کشور در کردستان تاسیس شد و در دو رشته تحصیلی در مقطع کاردانی از متقاضیان ثبت نام به عمل می آورد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج : محمد سعید کریمیان گفت: طرح تاسیس دانشگاه علمی کاربردی طب انتقال خون برای نخستین بار در کشور توسط اداره کل انتقال خون استان کردستان مطرح شد و با آغاز سال تحصیلی پیش رو این دانشگاه در دو رشته تحصیلی مقطع کاردانی از دانشجویان متقاضی ثبت نام به عمل می آورد.

وی با بیان اینکه این واحد وابسته به وزارت علوم است و با همکاری و تحت نظر موسسه آموزش عالی طب انتقال خون کشور تاسیس شده است، افزود: این مرکز با هدف ارتقا سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف خدمات سلامت پزشکی و طب انتقال خون و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دیپلم تشکیل و با به‌کارگیری و سازمان‌دهی امکانات، منابع بخش دولتی و خصوصی نسبت به برگزاری دوره‌های علمی و کاربردی در مقطع کاردانی مرتبط با طب انتقال خون اقدام می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان بیان کرد:هدف این واحد، فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور به خصوص استان کردستان و سایر استان های غرب کشور می‌باشد به نحوی که دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آن‌ها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.

وی گفت: نخستین پذیرش در مقطع کاردانی است و تکنسین تجهیزات پزشکی آزمایشگاه های تشخیص طبی و تکنسین انتقال خون نگهداری و حمل فرآورده ها از رشته های تحصیلی دراین دانشگاه است.

کریمیان افزود: تربیت نیروی متخصص و کارآمد و آگاه به استاندارد های روز و صاحب دانش علمی در زمینه خدمات سلامت پزشکی نظیر جمع آوری خون سالم و کافی، نحوه نگهداری صحیح فرآورده های خونی، آشنایی با استانداردها و دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز مرتبط با این علوم چالش هایی است که در صورت رفع آن به وسیله آموزش های علمی و کاربردی راه برای توسعه استان و رسیدن به افق های توسعه علمی منطقه هموار می کند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان درپایان گفت: علاقه مندان تا تاریخ ۲۱ مردادماه جاری فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشوراقدام به ثبت نام کنند.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.