سرمایه‌گذاری 6.5 میلیارد دلاری آلمان برای تجهیز نیروهای نظامی

ارتش آلمان میلیاردها دلار برای برطرف کردن نواقص هواپیماها، بالگردها و سایر تجهیزات نظامی این کشور اختصاص می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سخنگوی وزارت دفاع آلمان درباره تجهیز نظامی ارتش این کشور اظهار داشت : ما بیش از شش میلیارد یورو (6.5 میلیارد دلار) را در 7 تا 8 سال آینده برای پیشرفت تجهیزات نظامی خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

بالا بردن سطح کیفیت آموزشی نیروها و تقویت قسمت‌های ضعیف نیروهای نظامی آلمان از مهمترین اهداف این برنامه توسعه است. ارتش آلمان در چند ماه اخیر به ویژه به دلیل ضعف در تسلیحات مدرن مورد انتقاد قرار گرفته بود.


سامانه رادار جت‌های "یوروفایتر" و بالگردهای باربری NH90، دو بخش پر اشکال در نیروی نظامی آلمان هستند. مشکلات تجهیزاتی ارتش آلمان به حدی عمیق است که فقط 4 فروند از بالگردهای 39 NH90 قابل استفاده‌اند. تفنگ‌های G36 نیز در دمای هوای بالا قادر به نشانه‌گیری دقیق نبوده و دارای خطا در هدف‌گیری هستند. این تفنگ‌ها تا مدت‌ها مورد تمسخر منتقدان دولت آلمان قرار داشتند. 

"اورسلا ون درلین،" وزیر دفاع آلمان، سپتامبر گذشته (شهریور 93) اذعان کرد ارتش این کشور نمی‌تواند در حال حاضر به تعهدات خود در قبال ناتو عمل کند. وی علت اصلی این مشکلات را فقدان تجهیزات و تامین نشدن بودجه مورد نیاز ارتش اعلام کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار