اینستاگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛

تبریک هنرمندان و مسئولان به خبرنگاران+ اینستاپست

17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار ایرانی در افغانستان و روز خبرنگار است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، 17 سال می گذرد، از اولین نامگذاری این روز به نام «خبرنگار» و گرامیداشت فعالیت افرادی که گفته می شود تعدادشان در ایران نزدیک به 6000 نفر است، ولی بسیاری از آنها هنوز گمنامند.

محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف بود که در سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف کشته شد.

صارمی مظلومانه در دیار غربت در راه اطلاع رسانی شهید شد تا این عرصه، ایثار و شجاعت را دوباره تجربه کند و آرمانش راهی باشد تا هماره خبرنگاران بدانند که وظیفه سنگینی بر دوش می کشند و بر آن حرمت نهند.

شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، هفده مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.

این روز از آن جهت در یادها ماندگار شد که شهید صارمی رسالت خبرنگاری را با خون خود آبیاری کرد و حیات تازه ای بر آن بخشید و ایثار و مقاومت را در عرصه اطلاع رسانی معنا بخشید.

در این روز مسئولان و هنرمندان با ارسال پستی در اینستاگرام، روز خبرنگار را گرامی داشته و به فعالان این عرصه تبریک گفتند.


تبریک هنرمندان و مسئولان به خبرنگاران

سلام قولا من رب رحيم
ديروز؛
قرار شد به عنوان معاون سياسی در حوزه خبر و برنامه های سياسی در سازمان صدا و سیما انجام مسووليت كنم ،استراتژی كاری را دفاع واقع بينانه و نقد منصفانه تعريف كردم .
تغيير روشی كه سهل جلوه می كرد ولی پذيرش آن سهل نبود زيرا ... می بايست واقعيت رويدادها بيان شود، نه آنگونه كه دوست داشته می شود
بايد تمام حقيقت را به زبان ساده گفت ونه تنها بخشی از آن را
باید باور داشت که طلوع هر حقيقت پايانی است براي هر هياهوی صنفی ،جناحی و سليقه ای
باید ايمان داشت كه در قاموس اخلاق حرفه ای رساترين فرياد ها انعكاس صدای مردم است و... امروز در اينجا ؛
"روز خبرنگار را صميمانه به همه مدافعان حقيقت و راستي تبريك مي گويم"


تبریک هنرمندان و مسئولان به خبرنگاران

روزخبرنگار را به تمامی خبرنگاران متعهد و تلاشگر کشورمان تبریک می‌گویم.
دولت تدبیر و امید خود را مرهون همدلی ها و همزبانی‌های حمایتگرانه و نقادانه خبرنگاران دانسته و ارتقا جایگاه حرفه‌ای این تلاشگران جبهه دانایی را وظیفه‌ای مهم می‌داند.
شایسته است همه دستگاه‌ها و بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حمایت و پشتیبانی، رفع دغدغه‌های معیشتی و نیز بهره‌مند کردن آنان از آزادی‌های قانونی و حقوق صنفی، شرایطی فراهم آورند تا این عزیزان با امید و پویایی بیشتری، کشورمان را در رسیدن به افق توسعه و آبادانی یاری رسانند.


تبریک هنرمندان و مسئولان به خبرنگاران

بنده شخصا قبل از آنكه درگير دور اخير مذاكرات هسته اي بشوم، تا اين حد با سختي كار خبرنگاران آشنا نبودم. ولي حالا كه سختي كار آنها را از نزديك حس كرده ام، از شما ميخواهم كه باور كنيد كه خبرنگاري خيلي حرفه سختي است. به همين دليل است كه خبرنگار به خبرنگاري عشق مي ورزد. اصولا خبرنگارنميتواند عاشق كار خود نباشد، چون كاري است كه خيلي صبر و حوصله و گاهي فداكاري و بخطر انداختن جان و اعتبار خود را ميخواهد و تنها عشق به اين كار است كه سختيهاي آنرا قابل تحمل ميكند. در كار خبر خبرنگاران با نا ملايمات و بي توجهي هاي زيادي روبرو ميشوند. براي آنكه بتوانند براي مخاطبين خود خبر تازه اي تهيه كنند، شخصا شاهد بوده ام كه ساعات متمادي زيادي را در طول شب و روز در مواجهه با بيخوابي و گرسنگي و سرما و گرما مقاومت كرده اند. دست آخر هم معلوم نيست كه خبري را كه ميخواهند بدست آورده باشند. اضافه بر اينها، خبرنگار بايد همواره اخبار همكاران خود را دنبال كند وگرنه حرف و خبر و تحليل او از دقت كافي برخوردار نخواهد بود. خوشبختانه در سالهاي اخير خبرنگاران ما به سمت تخصصي شدن پيش رفته اند و بر اين اساس خبرنگاراني داريم كه واقعا به حوزه هاي تخصصي خود اشراف دارند، حتي اگر مسؤولين ذيربط نخواهند آنها را جدي بگيرند.

امروز ديگر جامعه مدرن نميتواند بدون رسانه هاي قدرتمند و سالم باشد و رسانه هم بدون خبرنگار معنا ندارد. نقش خبرنگار در دوره جديد نقش بي بديلي است و ما وقتي ميتوانيم از وجود جامعه باز و پرنشاط و فعال صحبت كنيم كه خبرنگار در آن جايگاه رفيعي داشته باشد. چون خبرنگار چشم و گوش هوشيار رسانه هايي هستند كه براي مردم مينويسند. اما بايد مراقب هم باشيم وقتي مردم مخاطب رسانه نباشد، نقش خبرنگار هم تغيير ميكند. ولي اين هيچگاه خواسته خبرنگار نيست. خبرنگار عاشق اينست كه براي مردم بنويسد و مطالب و اخباري كه تهيه ميكند در جهت بهبودي زندگي مردم باشد. او تلاش ميكند كه حقيقت را به عشق مردم دنبال كند و آنرا به سمع و نظر مردم برساند. هيچ چيز خستگي يك خبرنگار را مثل اين از تن او بيرون نمي برد كه متوجه شود خبر و مطلب او نقشي هر چند محدود در آگاهي بخشيدن به مردم داشته است.بنده به سهم خود از اينكه توفيق داشتم با عزيزان خبرنگار بويژه در اين دوره دو ساله مذاكرات هسته اي از نزديك همراه باشم، به خود مي بالم، و در اين مدت چيزي جز تلاش، سختكوشي و عشق به كشور و مردم از اين همكاران قابل احترام نديدم. روز خبرنگار را به همه خبرنگاران عزيز تبريك مي گويم و اميدوارم همه قدر و ارزش كار گرانقدر آنها را ارج بنهيم.


تبریک هنرمندان و مسئولان به خبرنگاران

خبرنگاری قطعا کار سختی است چه خبرنگار و رسانه ای مستقل باشی و چه نباشی. رسانه مستقل هزار مشکل دارد، از تامین هزینه ها تا تهیه و تنظیم محتوا و توزیع نشریه. مستقل هم که نباشی سخت است، بالاخره پا روی عزت نفس گذاشتن، پذیرفتن ذلت، عامل یک حزب و جریان و شخصیت سیاسی خصوصا عامل دست بیگانه شدن و باب میل آنها تیتر زدن و بزک کردن دشمنی دشمنان این ملت هم کار راحتی نیست، بي شک آن هم سخت است ولی این کجا و آن کجا.

من البته چون ارزش ذاتی برای کار خبری قائل نیستم و رسانه را به طور مطلق نمی ستایم، این روز را فقط به رسانه ها و رسانه نگارانی که با حفظ استقلالشان برای دفاع از ارزش های دینی. انقلابی و انسانی تلاش می کنند و همه مشقت های آن را تحمل می کنند، تبریک می گویم و در برابر سختی کاری که این دسته از اصحاب خبر و رسانه بر دوش دارند، سر تعظیم فرود می آورم، خصوصا دوستان عزیزی که برای انتشار 9 دی بدون چشم داشتی با حداقل امکانات در کنارم بودند.

به عنوان یک نماینده مجلس و چهره سیاسی که یادداشت ها و نظراتم با تلاش و زحمت دوستان خبرنگار و اصحاب رسانه بازتاب عمومي می یابد و به اطلاع مردم می رسد، به همه این عزیزان خسته نباشید می گویم و بابت این لطفی که در حق مثل بنده می کنند، از خداوند برایشان خیر دنیا و آخرت را طلب می کنم. در جایگاه نمایندگی هم تمام تلاشم را در راستاي ارتقاء وضعیت شغلی این عزیزان در تدوین قانون مطبوعات جدید انجام دادم اما متاسفانه تاکنون به دلیل نبود اراده جدی و فهم مشترک نسبت به این موضوع، در مجلس نهم مانند مجلس هشتم، اتفاقی برای اصلاح و ارتقاء قانون مطبوعات نیفتاده است.

هر چند 9دی به شکل غیر قانونی برای سومین بار توقیف شده و همکارانم در این نشریه به جرم دفاع. از استقلال کشور و آگاه سازی مردم از واقعیتی تلخ که به دروغ، داروی شیرین جلوه داده می شود فعلا از کار بیکارند، هر چند تعداد دیگری از رسانه ها مثل کیهان، وطن امروز و رجا و... هم به همین جرم مقدس، زیر فشار امنیتی ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی که خود را حقوقدان می داند، هستند، اما اين دلیل نمی شود که ما شیرینی این لحظات را از یاد ببریم که به قول شهید آوینی خون دادن برای خمینی شیرین است اما خون دل خوردن برای امام خامنه‌ای، شیرین تر.

عاقبت به خیر شوید/ برای شادی روح همه خبرنگاران و اصحاب رسانه ای که صادقانه تلاش کردند، صلوات


تبریک هنرمندان و مسئولان به خبرنگاران

روز خبرنگار روز نکوداشت قلم و روز کرامت رسانه و روز عهد دوباره برای انتشار دانایی و تکثیر همدردی در راستای فطرت انسان و ارزش های والای الهی است ،تبریک ساده این جانب شادباش شرافت و شخصیت ستوده خبرنگارانی است که نبض بیدار جامعه هستند. درود بر قلم پاک شما، درود بر شرافت خبرنگاری و درود بر اهالی رسانه که منادیان روشنایی و حقیقت هستند.
دوستدار شما/محسن رضايي


تبریک هنرمندان و مسئولان به خبرنگاران

١٧ مرداد، روز خبرنگار، بر تمامي خبرنگاراني كه پا به پاي مذاكره كنندگان آمدند، بي خوابي كشيدند، اطلاع رساني كردند و سهم بزرگي در موفقيت ها داشتند مبارك باد. خسته نباشيد خدا قوت


تبریک هنرمندان و مسئولان به خبرنگاران

باسلام و عرض ادب
سال ۷۷ در افغانستان از نزدیک شاهد اتفاق ناگوار حمله به سفارت ایران و شهادت خبرنگار صارمی و دیگر اعضای کنسولگری بودم.
سالروز شهادت خبرنگار برجسته و شجاع خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا ""شهید صارمی"" گرامی باد.
این روز رو به تمامی دوستان خبرنگارعزیز که در این عرصه با وجود تمامی مشکلات و سختیها با انگیزه و پرتلاش ظاهر می شوند تبریک عرض نموده، امید دارم با همت شما بزرگواران در راستای رسالت سنگین فرهنگی که عهده دار هستید، شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر فرهنگ و آزادی بیان در همه صحنه ها باشیم.


تبریک هنرمندان و مسئولان به خبرنگاران

کسی زورش به ما نرسید شروع کرد به فحش دادن به ملت که چرا این را انتخاب کردید

موضع ما در قبال مردم اروپا باید فرق داشته باشد تا رهبران آنها، مردم امریکا و رهبران امریکا. اگر حقیقت انسانی را مبنا قرار بدهیم، مردم امریکا هم مظلوم و اسیرند ولو اینکه عده‌ای از آنها متوجه نباشند. مردم اروپا هم مظلوم و اسیرند، همان طور که افریقا و آسیا مظلوم و اسیرند. آن وقت ادبیات و موضع‌گیری ما عوض و خط مرز ما با دشمن جابه‌جا می‌شود. بعضی‌ها آن قدر خیال می‌کنند می‌دانند و نمی‌دانند. آن قدر هنرمندند که می‌خواهند خط مرز دشمن با خودمان را به تهران بکشانند.

هنر این است که شما همه طاغوت‌ها را از ملت‌ها جدا کنید و همه را یک طرف بیاورید. همه ملت‌ها در مقابل طاغوت‌ها قرار بگیرند. این مأموریت امروز است. هر کجا که باشیم. حتی می‌خواهیم مسائل داخل کشور را تحلیل کنیم. این را باید در این بستر تحلیل کنیم. به خدا احزاب و گروه‌ها در ایران هیچ وقت در دل مردم جا نداشته‌اند. من نمی‌دانم چه اشکالی در اینها هست. ما نمی‌گوییم اشکال از مردم است. بعضی‌ها تا به اینجا می‌رسند شروع می‌کنند توهین کردن به مردم. مثل کسی که زورش به ما نرسید شروع کرد به فحش دادن به ملت که چرا این را انتخاب کردید. خیال می‌کنند ملت عقب افتاده است، در حالی که خیلی عمیق‌تر از شما می‌فهمد. آن چیزی که شما در آیینه نمی‌بینید، ملت در خشت خام می‌بیند. اگر بیان نمی‌کند معنای آن این نیست که متوجه نمی‌شود.

بعضی‌ها خودشان نمی‌توانند بالا بروند، می‌خواهند ملت را کوچک کنند و در این قالب‌ها وارد کنند. ملت ایران ملت بزرگی است و در این قالب‌ها جا نمی‌شود. من به شما عرض کنم ملت ایران همه قالب‌های تحلیلی را درهم خواهد شکست؛ از ناحیه هر کسی که باشد. ملت تاریخ ساز، تمدن ساز، با فرهنگ و ملتی که می‌بینید در عمق روستایش بچه ۶-۷ ساله و پیرمردش مسائل را می‌فهمد و در مرکز تهران هم مسائل را می‌فهمد. نه تنها قالب‌ها را نمی‌شود تحمیل کرد، هیچ مفهومی را هم نمی‌شود تحمیل کرد، باید در این بستر تحلیل کنیم، آن وقت همدلی و همراهی درست می‌شود. بالاخره همه یک خانواده‌ایم.

۱۷ مرداد ۱۳۹۱ / دیدار با جمعی از اصحاب رسانه





تبریک هنرمندان و مسئولان به خبرنگاران

روز خبرنگار به همه خبرنگاران شريف و امانتدار مبارك به خصوص همكاران فعال در حوزه سينما



تبریک هنرمندان و مسئولان به خبرنگاران

به یاد شهید صارمی عزیز..روز خبرنگارو به ان دسته از خبرنگاران با وجدان ..اندیشمند و فرهیخته وشریف و زحمتکش تبریک میگم...ضمن تشکرصمیمی از انسانهایی کم نظیر مثل خانم پوران درخشنده..بهزاد فراهانی...مرجان شیرمحمدی....ودوستانی که درجریانات اخیر از این حقیر حمایت کردن...بنده هرگز ادم سیاسی نیستم ونخواهم بود.یاعلی




پيشاپيش روز خبرنگار را به همه زحمت‌کشان عرصه رسانه تبریک مى گويم و از مهدی نفر ، میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی که به علت سقوط هواپیما جان خود را از دست دادند یادی مي كنيم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۰۱:۵۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
مبارك...
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۱:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
درود خداوند بر خبرنگاران و ديپلمات هاى شهيد و خانواده محترم شهدا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۰۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
با سلام خبرنگاران و زحمتکشان محترم عرصه مقدس اطلاع رسانی در صدا و سیما خسته نباشید و روز تان مبارک باشد . متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
سلام و درود برشما که جان برکفان و جهاگران جبهه خبرهستید پیوسته در پناه خدای بزرگ باشید تنتان سالم ودلتان شاد باد
Belgium
یک ایرانی
۱۶:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
خبرنگاران صدا وسیما روزتون مبارک .