آخرین وضعیت بورسیه‌ها از زبان وزیر علوم

دکتر محمد فرهادی در اولین نشست مطبوعاتی خود که در وزارتخانه برگزار شد گزارشی از عملکرد وزارت علوم در شش سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهادی وزیر علوم در خصوص وضعیت بورسیه‌ها اظهار داشت: تعدادی از افرادی که بدون امتحان پذیرش شده بودند و تعدادی که حکم بورسیه نداشتند، باید تعیین تکلیف شوند و تعدادی هم باید جایابی شوند و تلاش های لازم برای بورسیه هایی که باید جایابی می‌شدند صورت گرفته و وزارت علوم پیگیر این موضوع است و افرادی که هنوز جایابی نشده اند وزارت علوم پیگیری می‌کند تا جایابی شوند.

فرهای افزود: تعدادی از این بورسیه‌ها مربی رسمی هستند و تعدادی مربی پیمانی که مربی‌های رسمی مشکلی نداشتند و مشغول به تحصیل هستند ولی مربیانی که پیمانی هستند باید مصوبه هیئت امنا را کسب کنند.

وی افزود: حدود 150 نفر از این افراد مصوبه را کسب کردند و عده‌ای دیگر نیز باقی مانده که به وضعیت آنها رسیدگی می‌شود.

وی گفت: برخی از بورسیه‌ها کارمند هستند و بورس شده‌اند و از دو جای متفاوت حقوق می‌گیرند ولی آنها باید یا کارمند شوند و یا بورس باقی بمانند و یکی از این دو را انتخاب کنند.

فرهادی ادامه داد: بورسیه‌های خارج از کشور به بورسیه‌های خود ادامه می‌دهند و مشکلی ندارند و بورسیه‌هایی که از نظر سن و معدل مشکل دارند، این افراد نیز با ضوابط همان موقع که بورس شده‌اند تصمیم گیری شده است.

تعیین و تکلیف سرپرست دانشگاه‌ها
فرهادی در خصوص تعیین تکلیف سرپرست دانشگاه‌ها گفت: کمیته رؤسای دانشگاه ها به دلیل نداشتن جلسه تعداد کمی از رؤسای دانشگاه‌ها مشخص نشده‌اند و در جلسه آینده این تعداد نیز تعیین تکلیف می‌شوند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.