جهانگیری: هیچکس اختلاف این چنین بین آمریکا و رژیم صهیونیستی را تصور نمی‌کرد

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به دستاوردهای بزرگ به دست آمده از توافق هسته‌ای گفت: چه کسی تصور می‌کرد اختلاف این چنین بین آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود آید.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری روز شنبه پس از بازدید از ایسنا در جمع کارکنان این خبرگزاری ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: توافق هسته‌ای کار بزرگی بود که ایران در برابر 6 قدرت جهانی از پای میز مذاکره سربلند و پیروز بیرون آمد. 

وی اظهار داشت: چه کسی تصور می‌کرد چنین شرایطی در درون احزاب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا ایجاد شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به این که کسانی که در دنیا ایران هراسی به راه انداخته بودند، امروز شاهد شکل‌گیری ایران دوستی هستند، گفت: هرچه این دستاوردهای بزرگ را تبیین کنیم، به افتخارات ملت افزوده خواهد شد و غرور و عزت یک ملت آینده آن را درخشان خواهد کرد.

جهانگیری ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که چه کسی تصور می‌کرد در خصوص موضوعات بین‌المللی ایران با 6 کشور قدرتمند گفت‌وگو کند و رژیم صهیونیستی امروز احساس کند که بزرگ ترین بازنده است حتی دولت آمریکا نیز به سروصدای رژیم صهیونیستی توجهی نکند.

وی افزود: متاسفانه نخبگان و سیاستمداران آمریکا در سال‌های اخیر وابسته به پول‌هایی شده‌اند که دریافت می‌کنند تا حرف بزنند. ما امروز می‌دانیم برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی مبالغ هنگفتی هزینه می‌کنند تا سخنی از زبان سیاستمداران آمریکا در مخالفت با توافق گفته شود. 

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: بعد از این دوران اروپایی‌ها احساس می‌کنند که باید راه خود را از آمریکا جدا کنند و به رغم همه سروصداهایی که ایجاد شده این موجی که در اروپا به وجود آمده و فشاری که برای آمدن به ایران و اعلام اجرایی کردن توافق دارند، قابل توجه است. 

وی گفت: معتقدم آمریکایی‌ها اگر به هر دلیلی در این زمینه همراهی نکنند، دیگر دنیا با آنها همراهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی و آمریکا منزوی خواهند شد و اینجاست که ایران دست به بازی برد - برد زده است.

** یاری خبرنگاران در مهار فساد

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه توجه به وضعیت مالی رسانه‌ها ضروری است، گفت: دولت با محدودیت‌های بودجه ‌ای جدی مواجه است چرا که امروز تولید نفت به 2 میلیون و 100 هزار بشکه رسیده که قیمت آن 50 دلار برای هر بشکه است.

جهانگیری افزود: در سال 90 درآمد حاصل از فروش نفت 120 میلیارد دلار بوده که معلوم نیست چه اتفاقی افتاد ولی در سال جاری درآمد حاصل از فروش نفت به زور شاید به 25 میلیارد دلار برسد.
وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید شاهد رشد اقتصادی، کاهش تورم و ایجاد اشتغال باشیم.

وی با بیان اینکه دولت در جریان همه پرداختی‌ها در رسانه‌ها است، اضافه کرد: خبرنگاری کار دشواری است، به عنوان مسئولین اجرایی تا جایی که امکان دارد باید از این سختی کم کنیم و حقوق صنفی، حرفه ای و میزان درست کاری و نقش آفرینی رسانه ها را بشناسیم و بشناسانیم.

جهانگیری افزود: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند وضعیت اطلاع رسانی است ولی اینکه چه کنیم نظام ارتباطی بهبود یابد حاصل کار رسانه‌‌ها است که باید به دنبال بالارفتن تفاهم به جای سوء تفاهم ها در جامعه باشد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید طرفدار نقد در جامعه است و اگر انصاف دهیم در همه زمینه ها از روابط بین الملل، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در زمینه کمیت و تخطئه و تخریب و دامن زدن به سوء ظن ها رسانه‌های مخالف دولت دست بالایی در این زمینه دارند.

جهانگیری افزود: کاش خبرنگارانی که نسبت به رای مردم و مسائل ملی آنها التزام دارند، سخن دولت را به درستی بشنوند و منعکس کنند.

وی تصریح کرد: سرمایه ما همین روزنامه نگارانی هستند که در رسانه‌های مختلف زبان مردم و دولت هستند تا سخن بر حق را بشنوند و حقیقت جو و حقیقت بین باشند و در ترغیب مخاطبان به گفت وگوی فعال، لحظه ای تردید نکنند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه سعی کنید اطلاع رسانی بر مدار منافع و مصالح ملی بچرخد، تصریح کرد: یکی از مهمترین مسایلی که یک جامعه را تهدید می کند، خروج از قانون است. دولت یازدهم خود را متعهد به قانون می داند و بازگشت به قانون را در راس کارهای خود قرار داده است و امروز هیچ حرکتی بالاتر از قانون نیست.

جهانگیری پیگیری فساد سازمان یافته را از دیگر موضوعات پیگیر از سوی رسانه ها عنوان کرد و گفت: این پدیده شوم مانند موریانه ای به جان کشور افتاده است، باید آن را از بین برد چرا که سابقه نداشته است در یک کشور این همه مقامات عالی کشور متهم به فساد بوده و در زندان باشند.

وی افزود: البته این متهمان به جای اینکه عذرخواهی کنند طلبکار هم هستند، کسانی که در ایجاد فساد مقصر بودند باید در جامعه سربه زیر باشند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به دفاع رسانه‌ها از حق الناس و بیت المال گفت: دفاع از بیت المال و حق الناس که سرمایه‌های ملی یک ملت است برای رسانه‌ها ضروری است چرا که بیت المال متعلق به یک نسل نیست همچون میادین مشترک نفتی که اگر به موقع به آن توجه می‌شد امروز دیگر کشورها سرمایه ملت را به غارت نمی بردند.

**عده‌ای با امید مردم مبارزه می‌کنند

جهانگیری با بیان اینکه رسانه‌ها باید در چنین موقعیت‌هایی هشدار دهند، گفت: مهمترین سرمایه اجتماعی اعتماد مردم است و متاسفانه عده‌ای خواسته یا ناخواسته سعی می‌کنند با امید مردم مبارزه کنند.

وی انتقال درست نیازها و حقوق اساسی را از دیگر وظایف رسانه‌ها دانست و گفت: رساندن مطالبات مردم به دستگاه قضایی از وظایف رسانه‌ها است که باید همواره مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین انتقال درست سیاست‌ها و عملکرد واقعی دستگاههای دولتی به مردم را از دیگر وظایف رسانه‌ها برشمرد و افزود: رسانه‌هایی که از پول دولت فعالیت می کنند مهمترین رسالت آنها این است که عملکرد واقعی را به جامعه منتقل کنند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: به اندازه کافی دشمن در بیرون از کشور داریم و نیازی نیست که رسانه‌هایی که از پول دولت تزریق می‌شوند مخالف خوان دولت باشند.

وی تصریح کرد: توصیف و تبیین دستاوردهای کشور مانند مذاکرات هسته‌ای و دورکردن جامعه از مخاطرات از وظایف رسانه‌ها است ولی متاسفانه برخی مواقع فراموش می‌کنیم که در چه شرایطی قرار داشتیم و امروز در چه شرایطی قرار داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار