هدفم معرفی ادبیات و فرهنگ ایرانیان به جهان است

حافظ ناظری در نشست خبری کنسرت خود، هدف اصلی خود را از کنسرت سمفونی رومی معرفی ادبیات و فرهنگ ایرانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری حافظ ناظری در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدا کلیپی از صحبت‌های حافظ ناظری و پدرش در وصف وی و صحبت‌هایی از آهنگسازان به نام دنیا که با وی در آلبوم «ناگفته‌ها» همکاری کرده بودند، مثل زکیر حسین و فیلسوف هندی «دکاپ چوپرا» پیرامون تجربه فعالیت و همکاری خود با حافظ ناظری پخش شد. 

حافظ ناظری در این نشست درباره علت برگزار نکردن کنسرت در 15 سال اخیر، گفت: 15 سال پیش در کاخ سعد‌آباد اجرایی داشتم که در آن نوآوری‌های بسیاری انجام شده بود، برای اولین‌بار استاد ناظری با افرادی که می‌توانیم آن‌ها را در آن زمان بچه و کم‌تجربه بخوانیم، اجرایی بی‌سابقه در تاریخ موسیقی ایران داشته‌ایم و اولین گروهی بودیم که با لباس یکدست سیاه روی صحنه رفتیم و در آن زمان با اینکه در اوج فعالیت‌هایم بودم و با ماندن در کشورم می‌توانستم شهرت و ثروتی را بدست آورم، از ایران رفتم و در نیویورک در رشته موسیقی تحصیل کردم و حتی 7 سال هم پدرم را ندیدم.

وی در خصوص آلبوم «ناگفته‌ها» و فعالیتش با مشاهیر دنیا گفت: در این اثر ما سعی کردیم از اسطوره‌های موسیقی دنیا استفاده کنیم و این ستارگان واسطه‌ای باشند تا ما ادبیات و هنر ایرانی را به دنیا معرفی کنیم. در پی آن کنسرتی قرار است در شهریورماه برگزار کنیم که این افراد قرار است به ایران بیایند تا علاوه بر شرکت در کنسرت، هنرمندان کشور از وجودشان بهره ببرند.

حافظ ناظری ادامه داد: اما شش ماه پیش که درخواست ویزا برای این افراد را داده‌ایم، هنوز اطلاعی از قطعیت حضورشان در کشور را نداریم و من اضطراب زیادی از این بابت دارم، زیرا رهبری و خوانندگی این کنسرت بر عهده من است.

وی افزود: امکان اینکه این بار هم نتوانند این افراد در کنسرت حضور داشته باشند، وجود دارد. با این حال این بار کنسرت را لغو نخواهم کرد و در کنار افراد و آهنگسازان ایرانی آن را به اجرا خواهم گذاشت و تمام تلاشم را می‌کنم تا با کیفیت بالا کنسرت را برگزار کنم.

ناظری عنوان کرد: تور کنسرت‌هایمان از 5 و 6 مرداد، از باغ عفیف‌آباد شیراز آغاز خواهد شد و 12 و 13 مرداد در تالار وزارت کشور تهران، به پایان می‌رسد.

وی اظهار داشت: یکی از علاقه‌مندی‌های من این است که در استان‌هایی هم که تا به حال کمتر اجرای کنسرت داشته‌ام، حضور داشته باشم تا این سبک موسیقی را هم بتوانم به آن‌ها معرفی کنم.

ناظری این نکته را هم عنوان کرد: خیلی از مشقت‌ها را برای برگزاری این کنسرت تحمل کردم، به خاطر اینکه مرا بیگانه‌پرست نخوانند. من ایران و ایرانی را دوست دارم و همه این سختی‌ها را تحمل می‌کنم.

گفتنی است؛ فروش بلیط کنسرت شهریور ماه حافظ ناظری در تالار وزارت کشور از 18 مرداد آغاز خواهد شد.





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار