اکونومیست گزارش می‌دهد:

دوستی با جنس مخالف بر نمرات درسی اثر منفی دارد

نشریه اکونومیست به بررسی آثار منفی دوستی دانش‌آموزان با جنس مخالف پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اکونومیست در جدیدترین گزارش تحلیلی خود به بررسی آثار دوستی میان محصلان با جنس مخالف پرداخته است و نتیجه‌گیری می‌کند دوستی دختران و پسران کم سن و سال موجب افت تحصیلی آنها می‌شود.

"اندرو هیل،" محقق دانشگاه کارولینای جنوبی تحقیقات دقیقی بر روی دانش‌آموزان با حداکثر سن 16 سال انجام داد. تحقیقات مشابهی در سال 1995 (1374) انجام شده بود و در پایان اینطور نتیجه‌گیری شد که دوستی دختران و پسران محصل تاثیر منفی بر نمرات درسی آنها ندارد. تحقیقات جدید کمی وسیع‌تر انجام شد و حتی با گذشته20 سال، از همان دانش‌آموزان قدیمی بار دیگر سوالاتی پرسیده شد.

در تحقیقات جدید علاوه بر دوستی دختران و پسران در مدرسه به ارتباط آنها با هم سن و سال‌هایشان در محل زندگی نیز پرداخته شد. چگونگی تعامل نوجوانان با دختران و پسران در همسایگی منزل مسکونی‌شان نیز مورد مطالعه قرار گرفت. تحقیقات نشان داد دختران زودتر از پسران درگیر حواس‌پرتی می‌شوند. دانش‌آموزان دختری که اغلب دوستان خود را از جنس مخالف انتخاب می‌کنند با افت 0.1 نمره درسی مواجه می شوند. تا قبل از 16 سالگی بیشترین افت درسی در ریاضیات و علوم مشاهده می‌شود؛ اما پس از 16 سالگی دروسی مانند زبان انگلیسی و تاریخ نیز  به آن اضافه می شود.

دانش‌آموزانی که دوستانشان را از میان هم‌جنس‌های خود انتخاب می کنند به پیشرفت درسی بیشتری دست پیدا می‌کنند. پسران اغلب از قرار گرفتن در جمع دختران استقبال می‌کنند و ادامه این روند می‌تواند در آینده  به زندگی شخصی آنها صدمه وارد کند. 

کارشناسان توصیه می‌کنند کودکان دست‌کم تا سنین جوانی به سمت دوستی با هم‌جنسان خود سوق داده شوند زیرا در مرحله‌ای از زندگی قرار دارند که حواس آنها باید بر روی یادگیری و درک مفاهیم علمی متمرکز باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار