اردبیل؛

آمار درمان زوج های نابارور در مرکز درمان ناباروری اردبیل 37 درصد است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل آمار درمان زوج های نابارور در مرکز درمان ناباروری اردبیل 37 درصد است که مطابق با استانداردهای جهانی است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رامز نصیری در خصوص وضعیت مراجعه اتباع آذری به مرکز درمان ناباروری افزود: به صورت میانگین شش زوج در هفته مراجعه دارند و پاسخ به درمان مطابق با استانداردهای جهانی نزدیک به ۳۷ درصد است.

وی همچنین با بیان اینکه بارها در مراجعات اتباع آذری به مراکز درمانی مشاهده شده فرد آلوده به بیماری هپاتیت است و خود وی اطلاعی از بیماری ندارد، متذکر شد: به منظور ارائه خدمات بیشتر به اتباع آذری طرح غربال گری در دستور کار قرار گرفته است.

نصیری از اجرای طرح غربال‌گری بیماری هپاتیت ویژه اتباع آذری در این استان خبر داد و گفت: قرار است طرح غربال گری برای انواع هپاتیت انجام شود و برای اجرا در حال برآورد اولیه هزینه هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان با اشاره به پتانسیل های درمانی مختلف در این استان بیان داشت: باید زمینه های استفاده بهینه از امکانات موجود تسهیل شود و با تسهیل امکانات زمینه جذب بیشتر بیماران خارجی فراهم شود.

نصیری عقد قرارداد با شرکت گردشگری سلامت را یادآور شد و تاکید کرد: در نظر داریم از زمان ورود تبعه آذری به اردبیل نحوه خدمت رسانی به ویژه در بخش درمان وی ساماندهی شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.