گوگل میلیون ها عکس مخرب را فیلتر کرد

چالش های اخیر اروپاییان برای آزارهای جنسی کودکان باعث شد تا به فکر فیلترینگ گسترده بی افتند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبارزه با انتشار تصاویر مستهجن چند وقتی است که دغدغه فکری اعضای اتحادیه اروپا شده است و  در صدد اجرایی کردن راهکارهایی  برای مسدود کردن راههای آسیب این تصاویر شده اند.

چندی پیش کشور هند در اقدامی اولین گام را برای مبارزه با انتشار و رشد تصاویر و وب سایت های مستهجن برداشت و تمام این محتواها را در سطح کشور خود فیلتر کرد و حالا در گامی بلندتر غول های اینترنتی همچون گوگل، فیس بوک و توئیتر میلیون ها عکس آزار جنسی کودکان را فیلتر کردند تا از آسیب های بیشتر جلوگیری کنند.

گوگل میلیون ها عکس را فیلتر کرد

در این طرح برای اولین بار در نوع خود، فعالان ضد سوء استفاده از کودکان از بنیاد دیده بان اینترنت (IWF) لیستی از تصاویر مستهجن آسیب زا را با این شرکت ها به اشتراک گذاشتند و هدف اصلی از این اقدام حذف سریع تصاویر قربانیان از جستجوهای اینترنتی است و برای این منظور کدهای اوتوماتیک برای شناسایی تصاویر مستلزم فیلترینگ تعریف کرده اند تا از آن طریق بتوانند کنترل اوضاع را در این زمینه در دست گیرند.

گوگل میلیون ها عکس را فیلتر کرد

جالب اینجاست اکثر کشورهای اروپایی که همیشه دم از آزادی بی حد و مرز می زدند در حال حاضر خود ناچار به فیلتر کردن بخشی از تصاویر منتشر شده در فضای آزاد اینترنت شدند.
این امر در حالی است که سال گذشته دیوید کامرون واحد جدید پلیس را با هدف  مبارزه با افراد کودک آزار که تصاویر این عمل شنیع را به صورت آنلاین در فضای مجازی منتشر می کنند راه اندازی کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار