جایگاه مشخصی برای پزشکان عمومی تعریف نشده است

تاکنون جایگاه مشخصی برای پزشکان عمومی تعریف نشده که باعث سرخوردگی پزشکان عمومی می شود.

دگتر گلعلیزاده نائب رئیس انجمن پزشكان عمومی ایران  در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه مشخص نمودن جایگاه پزشکان عمومی از وظایف مسئولین است گفت : تاکنون جایگاه مشخصی برای این گروه تعریف نشده که باعث سرخوردگی پزشکان عمومی و حتی دانشجویان پزشکی در طول تحصیل می شود .

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی به هیچ وجه وضعیت خوبی برای دانشجویان پزشکی که از سرمایه های کشورمان هستند نیست اظهار کرد : با توجه به اینکه هزینه های بسیاری برای آموزش دانشجویان پزشکی هزینه می شود باید برای این سرمایه ها و منابع تصمیم گیری درستی صورت گیرد تا پزشک عمومی بعد از فارغ التحصیلی جایگاه مناسبی داشته باشد.

نائب رئیس انجمن پزشكان عمومی ایران ادامه داد : طی سنوات اخیر به دلیل سیاست های غلط ، بسیاری از همكاران در حوزه سلامت كه سیستم شبكه ها باشد جایی نداشتند و با هزینه شخصی مطبی راه انداخته و در حوزه های مختلف از جمله درمانگران اعتیاد ، طب زیبایی و ... فعالیت نمودند که اگر در حال حاضر حوزه درمانگران اعتیاد تعطیل شود،  معیشت جمع زیادی از همکاران شاغل در این عرصه به خطر خواهد افتاد .

دگتر گلعلیزاده در پایان خاطرنشان کرد : پزشکان عمومی در حاشیه شهرها به عنوان سطح اول دیده شندند که امیدواریم در ادامه مسیر ، توجه بیشتری به این گروه صورت پذیرد .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار