عضو هيأت رييسه شوراي اسلامي شهر تهران تأكيد كرد:

دولت‌هاي قبلي و فعلي هيچ كمكي به حمل و نقل عمومي تهران نكرده‌اند

عضو هيأت رييسه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: تا كنون هيچ گونه اقدامي مبني بر تحقق اين موضوع از سوي دولت‌هاي گذشته و جدید صورت نگرفته است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان از معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، ابوالفضل قناعتي افزود: انجام توافق هسته‌اي و لغو تحريم‌ها در روند توسعه و نوسازي حمل و نقل عمومي تأثير به سزايي خواهد داشت اما با اين وجود، بايد منتظر بمانيم تا دولت سهم مديريت شهري از اعتبارات در نظر گرفته جهت توسعه حمل و نقل همگاني را پرداخت نمايد.

وي با اشاره به اين كه توسعه و نوسازي حمل و نقل عمومي نيازمند حمايت دولت است،‌ اظهار كرد: متأسفانه تا كنون از طرف دولت هيچ گونه حمايتي در اين زمينه انجام نشده و مبالغ در نظر گرفته شده از سوی مدیریت شهری به منظور نوسازي ناوگان اتوبوسراني و توسعه شبکه مترو نيز به هیچ عنوان پاسخ‌گوي نيازهای حمل و نقل همگاني نمي‌باشد.

قناعتي با بيان اين كه اميدواريم با برداشته شدن تحريم‌هاي اقتصادي، دولت نگاه ويژه‌اي به توسعه حمل و نقل عمومي به ويژه مترو و اتوبوسراني داشته باشد، تصريح كرد: در اين صورت مي‌توانيم اميدوار باشيم که ناوگان حمل و نقل همگاني به وضعيت مطلوبي برسد.

وي با تأكيد بر كمبودهای موجود در ناوگان اتوبوسراني تهران با توجه به نزدیک شدن به اول مهر و آغاز سال جدید تحصیلی، اضافه كرد: با حمايت دولت، تعداد اتوبوس‌هاي تهران از 6500 دستگاه فعلي كه 2500 دستگاه آن نيز فرسوده هستند، بايد به 10 هزار دستگاه اتوبوس سالم برسد.

عضو هيأت رييسه شوراي اسلامي شهر تهران در پايان خاطرنشان كرد: در صورت حمايت دولت نسبت به توسعه مترو و ساخت حدود 150 كيلومتر خط جديد مترو در برنامه 5 ساله شهر تهران اقدام خواهد شد و 152 كيلومتر خط موجود مترو ظرف 5 سال به حدود 300 كيلومتر افزايش خواهد يافت.  

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار