سنندج؛

فعال‌سازی شوراهای زکات در کردستان

مدیر کل کمیته امداد کردستان از فعال سازی شوراهای زکات در بخش ها و شهرستان ها در سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، قنبر موسی نژاد گفت:از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات در این استان جمع آوری شده است.

وی افزود: با جمع آوری این میزان زکات در مجموع 15 درصد از تعهدات پیش بینی شده استان در حوزه زکات محقق شده است.

وی با بیان اینکه استان کردستان طی سال های اخیر در زمینه جمع آوری و مدیریت زکات جزو استان های برتر و رتبه دار کشور بوده است، بیان کرد: در سال گذشته با جمع آوری بیش از 13 میلیارد تومان زکات در کشور رتبه نخست استانی و مریوان نیز در بین شهرستان های کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی کردستان فعال سازی شوراهای زکات و تلاش عاملین و همچنین همکاری خوب ائمه جمعه و جماعت در کنار استقبال خوب مردم متدین استان را از مهم ترین دلایل کسب این رتبه ها در استان عنوان کرد.

موسی نژادگفت: زکات جمع آوری شده در استان با نظارت کمیته امداد در دو سرفصل کمک به نیازمندان و اجرای پروژه های محرومیت زدایی و عام المنفعه هزینه می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از فعالی سازی 70 مرکز خرید گندم برای جمع آوری زکات کشاورزان در استان خبر داد و افزود: این مراکز با توجه به آغاز فصل برداشت آماده دریافت زکات غلات کشاورزان در سطح استان هستند.

وی در پایان اختصاص 50 درصد از زکات به فقرا را از سیاست های شورای زکات عنوان کرد و گفت: احداث وبازسازی مساجد و اجرای پروژه های مورد نیاز در سطح شهر و روستاها از دیگر اولویت های این نهاد در هزینه کرد زکات است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.