در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد:

برنامه‌های ظریف در سفر به پاکستان

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در چارچوب سفرهای منطقه‌ای فردا به پاکستان سفر خواهند کرد.

عباس اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با برنامه‎‌های محمدجواد ظریف به پاکستان اظهار داشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در چارچوب سفرهای منطقه‌ای فردا به پاکستان سفر خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: روابط همسایگی به عنوان یکی از عوامل اصلی همکاری در سیاست خارجی شناخته می‌شود، طبیعتاً در این چارچوب سفر ظریف به پاکستان اهمیت بسیاری برای دولت و کشور دارد. 

اسکندری با اشاره به اینکه ظریف در زمینه توسعه همکاریهای مختلف با همسایگان کوشا است و برای وزارت خارجه اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: بخشی از سیاست خارجی دو کشور ایران و پاکستان اختصاص به همکاری کشورهای همسایه دارد. 

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه سفر ظریف به پاکستان به دلیل همسایگی این کشور اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان را بیش از گذشته می‌کند، گفت: ظریف در مدّت کوتاهی که در پاکستان است، با حجم زیادی از گفتگوها و مذاکرات در پیش خواهد بود. 

اسکندری تشریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان با نخست‌وزیر پاکستان نواز شریف دیدار خواهند داشت و مهمترین موضوعات مذاکراتی را مطرح خواهند کرد و همچنین با سرتاج عزیز متولّی اصلی دستگاه سیاست خارجی پاکستان که مشاور امنیت ملی وزیر امور خارجه هم است، دیدار و گفتگو خواهد داشت. 

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین دیدارهای ظریف با ایاز صادق رئیس مجلس ملّی پاکستان و رضا ربّانی رئیس مجلس سنای پاکستان است. 

اسکندری در رابطه با موضوعات این سفر تصریح کرد: به جز موضوعات اقتصادی و دوجانبه که شامل، انتقال انرژی از ایران به پاکستان و همکاری در پروژه‌های مشترک اقتصادی و به خصوص در مورد شرایط پساتوافق (ایران و کشورهای گروه‌ 1+5) و حل و فصل موضوعات باقی مانده می‌شود در رابطه با موضوعات منطقه‌ای اعم از بحران یمن، سوریه و عراق گفتگو خواهند کرد. 

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: به بحث مبارزه با تروریست و گروه‌های تکفیری داعش و همکاری در امنیت مرزها به گفتگو خواهند پرداخت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار