چراغ گردشگری سلامت در یزد روشن می شود

یزد از استانهای دارای ظرفیت در حوزه گردشگری سلامت است و به رغم بهره مندی از زیرساختهای مناسب مورد توجه قرار نگرفته اما به تازگی با اقدامات انجام شد، قرار است چراغ گردشگری سلامت در یزد روشن شود.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یزد از استانهای ارزان در حوزه سلامت است و به گفته بسیاری از مسئولان حوزه بهداشت و درمان، هزینه درمان در بیمارستانهای خصوصی یزد از برخی بیمارستانهای دولتی سایر استانها ارزانتر است.

پزشکان متخصص، متعهد و نامی، وجود دستگاه های پیشرفته و بسیاری از ظرفیت های دیگر، توانسته یزد را به قطب درمانی در بسیاری از بیماریها از جمله ناباروری تبدیل کند اما متاسفانه این ظرفیت تاکنون مورد غفلت واقع شده است.

این موضوع به تازگی مورد توجه مسئولان قرار گرفته و دست اندرکاران امر دومین جلسه شورای راهبردی گردشگری سلامت استان یزد را تشکیل دادند تا در این جلسه به مسائل مهم در حوزه گردشگری سلامت پرداخته شود و مقدمه ای برای فعال شدن گردشگری در این زمینه باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این جلسه با اشاره به مباحث مطرح شده در زمینه توافق ‌نامه تشکیل شورای راهبردی گردشگری سلامت، بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و وزارت امور خارجه عنوان کرد: امضای این توافق‌ نامه می‌ تواند ترویج بحث گردشگری سلامت را در یزد به دنبال داشته باشد.

محمدمهدی شرافت با اشاره به اینکه برخی استان‌ها در زمینه گردشگری سلامت پیشرو بوده و فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند، تصریح کرد: یزد نیز باید فعالیت خود را آغاز کند و خود را به مراکزی نظیر تبریز، مشهد، اهواز و زاهدان برساند.

وی تاکید کرد: یزد به جز دارا بودن پتانسیل‌های جذب گردشگر در زمینه‌های فرهنگی و تاریخی، دارای پتانسیل جذب گردشگر از دیگر استان‌های کشور به ویژه استان‌ های جنوبی و حتی از کشورهای هسایه مانند عراق، عمان، امارات، قطر و ... است که با توجه شرایط مناسب موجود استان در زمینه ارائه خدمات درمانی و پزشکی به بیماران و مراجعان، شرایطی را نسبت به سایر شهرها و استان‌های کشور در زمینه گردشگری سلامت فراهم آورده و همین موضوع نیز این استان را نسبت به مناطق دیگر در کشور متمایز کرده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این جلسه به بیان نحوه صدور گواهینامه حرفه ‌ای گردشگری سلامت ویژه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند "ب" همچنین ساماندهی دفاتر در این راستا پرداخت.

سیدمصطفی فاطمی افزود: این شیوه‌نامه بر اساس مقررات حاکم بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و طبق قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده و اهداف اصلی آن نیز ایجاد بسته مناسب، انگیزه، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران برای رقابت سالم مبنی بر ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری سلامت است.

انتهای پیام/
منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.