شمسی فضل اللهی:

نباید درباره نقش مادر از فیلم‌های خارجی تقلید کنیم

بزرگان اهل دانش زندگی در جشنواره مادر حضور داشته باشند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس مادر، شمسی فضل اللهی با اشاره به جایگاه مادر گفت: درباره مقام و منزلت مادر هرچه بگوییم باز هم کم است ضمن اینکه همه می‌دانیم که رابطه کودک و مادر از اولین قدم یعنی حضور روح به عنوان یک جنین در جسم است و همه چیز در وجود مادر شکل می گیرد.

وی ادامه داد : آنچه مسلم است مادران امروز بهتر از مادران نسل های قبل می توانند با کودکانشان ارتباط برقرار کنند زیرا مادران امروز تحصیل کرده و با آخرین روش های تربیت فرزندان آشنا هستند.

فضل اللهی خاطرنشان کرد: زمانیکه کودک به دنیا می آید دیگر روح او از مادر جدا نمی شود و همیشه زمانیکه کودک نباشد مادر احساس تنهایی می کند و این داستان طبیعت است.

بازیگر «تقاطع» ادامه داد: نکته مهم و قابل تامل این است که مادر حتی در رابطه بین پدر با فرزندان هم اثرگذار است زیرا مادر می تواند رابطه بین فرزند و پدر را خوب نگه دارد. زمانیکه پدر و مادر باهم تفاهم داشته باشند طبیعی است که بر روی کودکان هم تاثیرگذار خواهد بود و همه خانواده به واسطه عشق و محبتی که بین آنها وجود دارد زندگی خوبی را تجربه می کنند.

فضل اللهی همچنین گفت: زمانیکه مادر در کنار فرزندش است و او را رها نمی کند و این بهترین موهبتی است که نصیب فرزندان می شود . همانطور که می دانید رها کردن فرزند توسط مادر غیرممکن است و هیچ فردی نمی تواند چنین چیزی را درک کند و اگر چنین چیزی اتفاق بیافتد باید دید مشکل از کجاست.

وی با بیان اینکه متاسفانه نقش مادر سینما و تلویزیون کم رنگ شده و به خوبی به آن پرداخته نشده گفت: مشکل اصلی را تقلید از فیلم های خارجی می دانم. البته این نکته ر هم باید درنظر داشته باشیم که آنها نه تنها در فیلم ها و سریال هایشان بلکه در زندگی واقعی هم برای مسن ها ارزش زیادی قائل هستند و به نوعی پیر زن ها و پیرمردها قهرمان آنها هستند اما ما در کشورمان چنین شانسی را نداریم.

فضل اللهی ادامه داد: من معتقدم اگر قرار است از فیلم های خارجی تقلید کنیم  باید ارزش ها را یاد بگیریم . متاسفانه در فیلم ها و سریال های ایرانی مادرها از کنار سماور تکان نمی خورند.

بازیگر «بانی چاو» با بیان اینکه مادرهای شاغل وظیفه شان سنگین تر است گفت: به جرات می توانم بگویم که خود من به عنوان یک مادر شاغل هیچ وقت برای فرزندانم کم نگذاشتم. یادم می آید در سخت ترین شریط از سریال امیرکبیر برمی‌گشتم و باید به کارهای خانه می رسیدم و در کنار فرزندانم بودم و به کارهای آنها رسیدگی می کردم.

فضل اللهی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان گفت مادرهای شاغل کارشان سخت تر است و با توجه به اینکه نمی تواند زمان زیادی را برای فرزندانشان بگذارند باید توجه بیشتری به فرزندانشان اشته باشند.

وی درباره جشنواره فیلم و عکس مادر نیز گفت: در این جشنواره باید فیلم های کوتاه خوب با موضوع مادر نمایش داده شود و همچنین بزرگان اهل دانش زندگی در این جشواره حضور داشته باشند.

فضل اللهی گفت: باید بدانیم همه آنهایی که بزرگ زندگی می کنند و ارزش کار خوب را برای ساختن جامعه خوب می دانند حضورشان در این جشنواره می تواند اثرگذار و موثر باشد بنابراین باید از حضور این نوع افراد در جشنواره بیشتر استفاده کنیم.

بازیگر عملیات «مهد کودک»ادامه داد: باید ارتباط گرم و تنگاتنگی بین مادر و کودکان وجود داشته باشد. محبت و علاقه و اینکه کودک متوجه می شود مادرش او را قبول دارد و برایش ارزش دارد بر روی شخصیت کودک بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی درباره انتخاب فاطمه گودرزی به عنوان دبیر جشنواره نیز گفت: زمانیکه بازیگری برای کار به این مهمی انتخاب می شود باید ظرافت های لازم را هم داشته باشد و از همکاران باتجربه که دانش لازم را دارند به عنوان مشاور استفاده کند.

فضل اللهی با بیان اینکه هنرندان به شدت مدیون مردم هستند گفت: مردم خوب کشورمان کمک های فکری خوبی به ما هنرمندان می دهند که می توانیم از آنها در کار و زندگی شخصی مان استفاده کنیم. همیشه مردم با عشق  علاقه درکنارم بودند. 

نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی 25 تا 29 مردادماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار