باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد/

چماق کهنه بدلی‌بودن؛ این بار نوبت خرازی است!

گویا جنگ رسانه‌ای میان خرازی و هم‌کیشان اصلاح‌طلبش تمامی ندارد یک روز بر سر ندا و روز دیگر بر سر ...

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یک سال پیش وقتی حزب ندای ایرانیان شکل گرفت، خیلی‌ها علیه آن هجمه گرفتند. هدف بیشتر این هجمه‌ها کسی نبود جز صادق خرازی سفیر اسبق ایران در فرانسه.

محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب همان موقع، سن و سال بالای خرازی و اینکه وی چگونه خود را در اردوگاه نسل دومی‌های اصلاح‌طلب جا زده است را دست‌مایه نیش و کنایه‌های خود قرار داد. برخی هم خرازی را اصلاح‌طلب بدلی و عامل نفوذی و شکاف در گعده اصلاح‌طلبان می‌دانند. آن موقع و وقتی از برخی ندایی‌ها مانند "شهاب طباطبایی" و "حسن یونسی"، دلیل این هجمه‌ها علیه حزب ندا و مشخصا صادق خرازی را جویا می‌شدیم، تنها یک جواب می‌شنیدیم و آن اینکه "چون حزب ما تازه تأسیس است، اینگونه اظهارات علیه آن طبیعی است و مشکلی وجود ندارد."

اما امروز  هیچ چیز طبیعی نیست. صادق خرازی شنبه هفته گذشته در مصاحبه با هفته‌نامه مثلث گفت: "كساني را يادم هست كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن گرا مي‌دادند. من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، ليستشان را هم دارم و اگر قرار باشد، روزي به مردم ارايه خواهم داد."

این اظهارات با واکنش‌های تندی از سوی اصلاح‌طلبان مواجه شد حتی کار تا جایی بالا گرفت که یکی از جریده‌های اصولگرا، قسمت‌هایی از صحبت‌های خرازی را به عنوان تیتر یک خود برگزید. 

در همین راستا احمدپورنجاتی، نماینده مجلس ششم و عضو جبهه منحله مشارکت در واکنش به سخنان خرازی در پست فیس‎بوکی خود نوشت: "شوخی با یک فقره «آقا صادق» که این روزها توی بورس سرسره‌بازی روی پوست خربزه  «اونا»ست!"

همچنین "عبدالله رمضان‌زاده"، فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی مطلبی در صفحه فیس‌بوک‌اش نوشت: "به نظر شما لیست دیپلمات‌های قاچاقچی نسخ خطی کتاب‌های قدیمی در جیب کیست؟!."
 
از سوی دیگر، "محمدعلی ابطحی"، رئیس دفتر رئیس‌ دولت اصلاحات هم در صفحه شخصی فیس‌بوک‌اش نوشت: "صادق خرازی در ادامه حرف‌های شیرین و متناقضش گفته، لیست اصلاح‌طلبانی را که به دشمن گرا می‌داداند، در جیبش دارد. از این شیرین‌زدن‌ها قبلا هم در گفته‌هایشان بود. عبدالله رمضان‌زاده در این رابطه نوشته، لیست دیپلمات‌های قاچاقچی نسخ خطی کتاب‌های قدیمی در جیب کیست. البته قاچاق زیر خاکی هم اضافه کنید راه دوری نمی‌رود. "

بهترین تلنگر را رمضان‌زاده به اصلاح‌طلبی بدلی ندا زده است، رمضان‌زاده می‌گوید: "واقعیت دیگر هم این است که تقسیم‌کنندگان شغل در کشور نه تنها با این تعابیر، که اگر کسی بگوید لیست اصلاح‌طلبان قاتل مظلومان بوسنی و فلسطین و افغان راهم در جیب دارد، باز هم در دادن پست افاقه نمی‌کند. حزب ندایی‌های خوبی که واقعا اصلاح‌طلب بودند و فقط امکانات نداشتند، در این موارد نمی‌خواهند موضع بگیرند؟"

با این حال، روز گذشته صادق خرازی در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب، سخنانش را تقطیع کرده و تیتر یک هفته‌نامه مثلث را تحریف‌شده خوانده و توضیح داده که "چرا برخي دوستان اصلاح‌طلب پس از بازنشر تقطيع‌شده با تيتر تحريف شده مصاحبه‌ام با روزنامه جوان، فرياد وااصلاحاتا سر دادند؟ چرا در اين 10 روز به اين كشف و شهود نرسيده بودند كه هدف من خيانتكار نشان‌دادن اصلاح‌طلبان بود؟! و چرا صبر كردند تا روزنامه جوان اين ‌طور تيتر بزند و آن‌ها تازه فهميدند كه منظور من چه بوده است؟ چرا در زمین رسانه‌های اصولگرا بازی می‌خورند."

نکته مهم اینجاست که آیا افراد مدنظر خرازی اصلاح‌طلب بوده‌اند یا نه؟ وی در مصاحبه خود اشاره روشنی به این مسأله نمی‌کند و صرفا می‌گوید، عده‌ای این کارها را انجام می‌داده‌اند که او آنان را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارد. حجم واکنش‌هایی هم که از جانب اصلاح‌طلبان به وی شده، نشان می‌دهد که جامعه موردنظر وی اصلاح‌طلبانی هستند که او آنان را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارد. البته این مسأله همان‌گونه که گفته شد، نکته فرعی‌تر این ماجراست و تفاوتی نمی‌کند که اگر اثبات شود، کسی خیانت کرده، اصلاح‌طلب است یا اصولگرا. مهم اصل خیانت است که باید بررسی شود.

اما نکته مهم‌تر این است که فارغ از اصلاح‌طلب یا غیراصلاح‌طلب بودن این افراد، اکنون طبق ادعای خرازی عده‌ای هستند که به دشمن برای زدن ایران گرا داده‌اند و این جز خیانت به کشور معادل دیگری ندارد که لازم است به مردم معرفی شوند.

گویا جنگ رسانه‌ای میان خرازی و هم‌کیشان اصلاح‌طلبش تمامی ندارد یک روز بر سر ندا و روز دیگر بر سر...باید دید که سوژه بعدی بر سر چیست؟ آیا می‌توانیم شاهد تمامی این جنگ و دعواها باشیم؟

انتهای پیام/
برچسب ها: خرازی ، ندا ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
آقای خرازی چشم بسته غیب گفته،ما که شهروند عادی هستیم،.فقط آرزو میکنیم دستشون رو بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
آقای خرازی راستش این است که شما مهره جدید اصلاح طلبان با اسمی دیگر وشعارهای تکراری هستید لطفا پشت چهره ها وحرف ها مخفی نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ر الف
۱۸:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
بیشتر شبیه خیمه شب بازی وجنگ زرگری برای دوباره زنده شدن است
آخرین اخبار