هویت «چیز» ناشناخته باقی ماند

پویا بیکی در رابطه با نمایش «چیز» و هویت ناشناخته این اثر گفت.

سید پویا بیکی کارگردان نمایش «چیز» پیرامون این اثر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این نمایش راجع به آدم بسیار معمولی بنام ایکس است که به خاطر یک چیز بی‌اهمیت که وارد زندگیش شده جانش را از دست می‌دهد و این موضوع تا آخر مبهم باقی می‌ماند.

وی در رابطه با تغییرات بوجود آمده در متن و وفادار بودن به نمایشنامه بیان کرد: بخاطر همگام‌سازی با شرایط امروز و آشکار کردن هویت «چیز» حتی در انتهای نمایش یک سری تغییرات در متن ایجاد شده که وفاداری به متن را کم کرده است.

بیکی در خصوص انتخاب بازیگران و اجرای آن‌ها عنوان کرد: در یک دوره‌ای از کلاس‌ها که در دانشگاه‌ خوارزمی برگزار کردم، تمرین این اثر از آنجا نشات گرفت و تعدادی هم توسط دوستان مشخص شدند که شناختی از آن‌ها نداشتم ولی خب قطعا با وسواس‌هایی که وجود دارد قطعی نمی‌توان گفت اجراها کاملا خوب و بی‌نقص بوده است.

وی درباره سبک و انتخاب این نمایشنامه گفت: کاری جدی و در عین حال کمدی است و با نوع بازی حجم‌آمیز و ماشینی بازیگرها البته به غیر از شخصیت اصلی ،لحظات فانتزی را هم به بازی‌ها اضافه کرده است.

کارگردان نمایش «چیز» با اشاره به اینکه فرصت اجرا در تماشاخانه‌های دیگر برای گروه‌هایی که زیاد معروف نیستند، بیان کرد: درخواست اجرای این اثر را هم به سالن سایه تئاترشهر داده بودم اما با توجه به درخواست‌ اجراهای زیاد و گروه‌های بنام‌‌تر این اتفاق‌ صورت نگرفت.

وی در این رابطه افزود: اگر برای تئاترهای خصوصی یک صنفی تشکیل شود تا با نظارت بر آن‌ها ساماندهی شود، اوضاع کمی بهتر می‌شود.

بیکی با بیان اینکه استقبال مورد رضایت نبوده گفت: بخاطر کمبود بودجه‌ برای تبلیغات و موقعیت جغرافیایی سالن، آن طور که باید مورد استقبال قرار نگرفت که امیدوارم این مشکلات بزودی رفع شود تا در این اجراهای باقی مانده استقبال بیشتری شود.

گفتنی است نمایش «چیز» به کارگردانی سید پویا بیکی بر اساس نمایشنامه «شهادت پیونز اوهه» اثر اسلاومیر مروژک تا اول شهریور ماه در تماشاخانه دراما هر شب ساعت 18:30 روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش عبارتند از: پویا بیکی، مریم جلیلی، مازیار ملکی، احسان طاهرزاده، عزت پابخش، الهام عبدالهی،‌ ستاره طاهری، الناز مقدم.

سایر عوامل: موسیقی: سروش رحیمی، گریم: فریماه فرجی، طراح صحنه: مازیار ملکی، طراح لباس: شقایق سیدی.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار