جامعه پزشکی با تمام وجود، مشکلات و تهدید‌های پیش رو را حس می‌کند

پزشکان پیش از این خواهان تحصیلات دانشگاهی فرزندانشان در حوزه پزشکی بودند اما این مهم نسبت به گذشته بسیار کمرنگ‌تر شده است.

دکتر حسین قشلاقی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با گلایه از اینکه جامعه پزشکی همچنان با تمام وجود، مشکلات و تهدیدهای پیش روی خود را حس می‌کند، ابراز داشت: با وجود چنین مشکلاتی، آینده خوبی را برای جامعه پزشکی متصور نیستم و به همین علت می طلبد تغییراتی در وضعیت موجود ایجاد شود.

وی نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر را سه رکن اصلی و تاثیرگذار در سیاست گذاری و اجرای طرح‌های حوزه سلامت دانست و اظهار داشت: تاثیرگذاری این سه رکن، می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه پزشکی و سلامت مردم را بهبود بخشد.

وی  با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، تعامل خوبی را با سازمان‌های بیمه ‌گر دارند؛ افزود: تعاملات خوبی که بین این سه سازمان در حال حاضر برقرار است، در گذشته وجود نداشت البته شعارهای بسیاری در ابتدای دولت تدبیر و امید در جهت تعامل این سه سازمان و رفع مشکلات حوزه سلامت داده شد اما تنها در حد شعار بود و خروجی را که از همکاری آنها انتظار داشتیم؛ شاهد نبودیم.

قشلاقی خاطرنشان کرد‌: به پشتوانه حدود 230 هزار نفر از جامعه پزشکی می‌توان کارهای خوبی را در این جامعه به ثمر رساند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار