لاوروف خواستار همکاری برای حل بحران سوريه شد

وزیر خارجه روسیه در دیدار هیئتی از معارضان سوری، خواستار برداشته شدن همکاری برای حل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزیر  خارجه روسیه خواستار برداشته شدن گام های عملی برای حل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم در این کشور شد. 

سرگئی لاوروف در دیدار با هیئتی از ائتلاف معارضان سوری در مسکو، تاکید کرد باید گام های عملی در چارچوب توافق طرف های مختلف در مورد مبارزه با تروریسم و حل بحران سوریه بر اساس بیانیه کنفرانس ژنو یک برداشته شود. 

لاوروف گفت: همه طرف ها بر لزوم حل بحران سوریه بر اساس توافق ها در ژنو تاکید دارند. اولویت اصلی در سوریه باید مبارزه با تروریسم باشد. 

وی خاطر نشان کرد: قرار دادن سدی در برابر تروریسم در سوریه به نفع همه طرف هاست. همه طرف ها منافع مشترکی در دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه بر اساس بیانیه ژنو دارند. مسئله مهم آن است که این منافع به گام های عملی و هماهنگ شدن تبدیل شود. امیدوارم این دیدار به پیمودن این مسیر کمک کند. 

خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان سوری، هم در این دیدار بر لزوم حفظ نهادهای حکومتی در سوریه تاکید کرد. 

خوجه گفت: ما درباره لزوم حفظ همه نهادهای حکومتی در سوریه توافق نظر داریم. ما نخستین طرفی هستیم که با تروریسم در سوریه مبارزه کردیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار