سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از مبارزه ایوبی برای اکران فیلم توفیفی تا ستاره‌ای که بازیگری اقناعش نمی کند

علیرغم تلاش و مبارزه رئیس سازمان سینمایی برای اکران رستاخیز این فیلم همچنان اکران نشده است.

 
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سینما در این هفته با اتفاقات زیادی سپری شد.

مبارزه رئیس سازمان سینمایی برای اکران «رستاخیز»

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درباره فیلم «رستاخیز» گفت: اگر «رستاخیز» اصلاح می‌شد، ‌امید داشتم که با نمایش بین‌المللی این فیلم هزینه‌ها برگردد. ولی به تعویق افتادن این فیلم موجب شد که ضرر مالی زیادی را متحمل شوند.
 
وی افزود: به تعویق افتادن اکزان این فیلم بیش از ضرر مالی، زیان معنوی به بار می آورد و ورود به ساخت فیلم دینی و مذهبی را مشکل می کند. بنده صد‌در‌صد تمایل دارم «رستاخیز» هرچه سریعتر اکران شود. من برای نمایش این فیلم خیلی جنگیدم و ملاقات و مذاکره زیادی با افراد داشتم. شخصاً علاقه به اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت (ع) دارم و بخاطر عشق به امام حسین (ع) منتظر و امیدوار به اکران این فیلم هستم.

پایان تجمع معترضان به اکران «رستاخیز» مقابل وزارت ارشاد

بیستم مرداد و مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تجمعی با تعدادی محدود از هیئت‌های عزاداری در جهت اعتراض به اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» روبروی درب وزارت ارشاد انجام شد. در این تجمع محدود تعدادی از متعرضین حضور داشتند و درخصوص اکران فیلم «رستاخیز» به وزارت ارشاد معترض شدند. این اعتراض تنها با سینه زنی و ذکر همراه بود.

تجمع معترضین به فیلم سینمایی «رستاخیز» مقابل وزارت ارشاد در حالی به پایان رسید که تعداد جمعیت محدودی معترض به این فیلم حضور داشتند.

ثبت قرارداد «قندون جهیزیه» در گروه زندگی

قرارداد فیلم «قندون جهیزیه» در گروه زندگی بسته شده و از روز چهارشنبه 21 مرداد اکران خواهد شد.

واکنش وزیر ارشاد به قمه زنی در اعتراض به اکران رستاخیز

وزیر ارشاد در خصوص حواشی اکزان فیلم «رستاخیز» گفت: این اقدامات را افراد مذهبی انجام نداده‌اند. تظاهرات و جمع شدن مقابل وزارت ارشاد و سینماها کار رقیبان سینمایی این فیلم است. چون در هر صنفی رقابت وجود دارد. این افراد خیلی هم انگیزه مذهبی نداشتند. عده‌ای از همین افراد در ماه مبارک رمضان و در ملأ عام به خوردن ساندویچ اقدام کرده‌اند. در شبکه‌‌های اجتماعی هم فیلم‌هایی دست به دست می‌چرخند که قمه‌‌زدن یک خانم را نشان می‌داد که اصلاً معلوم نبود در کجا و برای چه زمان و موقعیتی بوده است. شاید برای ایام محرم بوده که به این موضوع نسبت داده‌اند.


انتقاد تهیه‌کننده «خداحافظی طولانی» نسبت به وضعیت اکران

تهیه‌کننده «خداحافظی طولانی» نسبت به وضعیت اکران این فیلم به شدت معترض است و سینماداران را به تبعیض در نمایش فیلم‌ها متهم می‌کند.

وی در اعتراض به تبعیض اکران فیلم ها گفت: یک فیلم «شترمرغی» هم هست که با در اختیار داشتن 80 سالن سینما، بیشتر مخاطبان خود را ناراضی از سالن سینما بیرون می‌فرستد، این نشان می‌دهد که ما دیگر نباید به فکر ساخت فیلم‌های عمیق باشیم که مخاطب را به فکر فرو می‌برند. ما هم باید فیلم‌های «شترمرغی» بسازیم که البته من ترجیح می‌دهم با این شرایط از سینما خداحافظی کنم.»

ستاره‌اي كه بازيگري راضي‌اش نمی كند

شهاب حسینی گفت: بازیگری دیگر روح مرا اقناع نمی‌کند و به دنبال انجام یک‌سری کارهای زیربنایی در سینما هستم.

شهاب حسینی اخیرا یک پیشنهاد چهار میلیارد تومانی را برای تبلیغات رد کرده و به جای آن پروژه‌ تولید تعدادی اثر هنری و فرهنگی را مطرح کرده است،‌ وی معتقد است: در طول این سال‌ها که کار کرده‌ام، متوجه یک‌سری نقایص در اجرای کار خودم شدم و حالا تلاش می‌کنم ببینم آیا متد‌ها و روش‌های جدیدی برای فیلم‌سازی می‌توان به کار برد یا خیر؟

وی بیان کرد: واقعیت این است که روح من دیگر با بازیگری اقناع نمی‌شود و دنبال یک‌سری کارهای زیربنایی هستم، دیگر برایم خیلی فرق نمی‌کند که کجا باشم، ممکن است یک جا تهیه‌کننده باشم، یک جا کارگردان، جای دیگر بازیگر و یک‌جا هم فقط تماشاگر. به نظرم عناوین خیلی مهم نیست، بلکه مهم این است که دست به دست هم دهیم تا این حرکت را به ثمر برسانیم، ضمن این‌که اعتماد را هم به عرصه سرمایه‌گذاران بخصوص بخش خصوصی سینما برگردانیم، چون اتفاقات زیادی را شاهد بوده‌ایم افتاد که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سینما با موفقیت روبه‌رو نشد و ‌سرمایه‌گذاران احساس کردند کارشان هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

چند خبر از تولید سینمای ایران

صداگذاری «خشکسالی و دروغ»، دومین اثر بلند سینمایی پدرام علیزاده تا یک ماه آینده ادامه داد.

در «خشکسالی و دروغ» بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی،‌ آیدا کیخایی، علی سرابی و خاطره اسدی ایفای نقش می‌کنند.

«عادت نمی‌کنیم» دومین اثر بلند سینمایی ابراهیم ابراهیمیان است که به تازگی تدوین آن به پایان رسیده است و مرحله صداگذاری و موسیقی آن به مدت حدود یک‌ماه‌ و‌ نیم آغاز خواهد شد.

فیلم «دختر عمو و پسر عمو» به کارگردانی روح‌انگیز شمس در انتظار دریافت پروانه ساخت است.
این اثر کار سینمایی و در ژانر اجتماعی است و موضوع آن پسر عمو و دخترعمویی هستند که در راه رسیدن به هم و مراسم خواستگاری دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

موافقت با ساخت 8 فیلم در شبکه نمایش خانگی
شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت 8 فیلمنامه موافقت کرد. بر اساس جلسه 11 مرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم نامه‌های «خواستگار با حقوق مکفی» به تهیه کنندگی حسن علیمردانی و به کارگردانی هادی محمدی نسب ، « بگذارید میترا بخوابد» به تهیه کنندگی میثم معراجی و به کارگردانی آرش سنجابی،«باران تابستانی» به تهیه کنندگی و به کارگردانی رضا محمدی، « تابوت شیشه‌ای» به تهیه‌کنندگی و به کارگردانی محمد اسد نیا، « وزن بودن (منهای من)» به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه و به کارگردانی مرجان اشرفی زاده، «گلدان و درخت بلوط » به تهیه کنندگی مجید برزگر و به کارگردانی کیارش انوری،« رویای ازدواج» به تهیه کنندگی رقیه حسینی و به کارگردانی محمد بصیری و «خشم کوهستان» به تهیه‌کنندگی و به کارگردانی سید محسن خرمدره موافقت به عمل آمد.

در این جلسه با ساخت 4 عنوان فیلم داستانی کوتاه ، یک عنوان مجموعه مستند آموزشی و 4 عنوان فیلم مستند نیز موافقت به عمل آمد.

نمایندگان سینمای ایران در جشنواره فیلم مونترال

فیلم «تابو»، ساخته خسرو معصومی به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی سینمای جهان جشنواره فیلم مونترال کانادا، حضور خواهد داشت.

فهرست فیلم‌های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم مونترال کانادا در حالی اعلام شد که فیلم «تابو»، ساخته خسرو معصومی، نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی سینمای جهان است و فیلم «نزدیک‌تر» به کارگردانی مصطفی احمدی نیز در بخش فیلم‌های اول این رویداد معتبر سینمایی حضور خواهد داشت.

طبق اعلام پیشین برگزارکنندگان جشنواره فیلم مونترال 2015، امسال فیلم «محمد (ص)» ساخته مجید مجیدی، اولین نمایش بین‌المللی خود را در افتتاحیه این رویداد سینمایی تجربه خواهد کرد و نمایش فیلم‌های «مرگ ماهی» ساخته روح‌الله حجازی، «اعترافات ذهن خطرناک من» از هومن سیدی، «حکایت عاشقی»، ساخته احمد رمضان‌زاده، «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان (در بخش تمرکز بر سینمای جهان) و فیلم کوتاه «روز قضاوت» ساخته کریم امینی در جشنواره قطعی شده که حاکی از حضور پررنگ سینمای ایران در این دوره از جشنواره فیلم مونترال است.

جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال از 27 آگوست تا 7 سپتامبر (5 تا 16 شهریور) در کانادا برگزار می‌شود.

فراخوان اولین دوره جشنواره فیلم و عکس نگاه رضوی  

فراخوان اولین دوره این جشنواره با بخش‌های فیلم کوتاه، فیلمنامه، عکس، نماهنگ، فیلم داستانی، مستند و پویانمایی منتشر شد.

این جشنواره که توسط دانشگاه هنر و با همراهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود، از تمامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور و همچنین هنرجویان مراکز آموزشی معتبر اثر می پذیرد.

آخرین مهلت ارسال آثار: 12 مهرماه و مهلت ارسال آثار به جشنواره به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

اولین جشنواره دانشجویی نگاه رضوی به دبیری سهیل گوهری‌پور آبان ماه سال جاری برگزار می شود.


بازیگر زن ایرانی داور آسیاپاسفیک شد

نگار جواهریان بازیگر سینمای ایران، داور نهمین دوره جایزه آسیاپاسفیک (استرالیا) شد. این بازیگر که دو سال قبل برای بازی در فیلم «حوض نقاشی» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن آسیاپاسیفیک شده بود، امسال در جمع داوران این جایزه سینمایی که به تعبیری اسکار آسیایی است،حضور خواهد داشت. 
نگار جواهریان در کارنامه هنری‌اش «یه حبه قند»، «ملبورن»، «هیچ»، «طلا و مس» و... را دارد. نهمین دوره جایزه آسیا پاسفیک 5 آذر ماه برگزار می‌شود.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار