نصرالله: ارتش اسراییل را در هر نقطه از لبنان در هم می‌شکنیم

«تا زمانی که اراده مقاومت و پایداری وجود دارد، دشمن صهیونیستی و دیگر متجاوزان نمی توانند هیچ یک از اهداف خود را محقق کنند.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم ویژه نهمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ تابستان سال 2006 با دشمن صهیونیستی (جنگ 33 روزه ) با عنوان «پیروزی همیشگی شما» تاکید کرد که پیروزی الهی مقاومت در این جنگ یک معجزه واقعی بود.
 
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود جنایت اخیر گروه تروریستی تکفیری داعش در شهرک صدر بغداد را که به شهادت 80 تن و زخمی شدن بیش از 200 منجر شد، محکوم و با مردم عراق و بازماندگان شهدا ابراز همدردی کرد.
 

دبیرکل حزب الله همچنین با ادای احترام به شهدا و جانبازان مقاومت و خانواده معزز شهدا و جانبازان و همچنین تجلیل از نیروها و رزمندگان قهرمان مقاومت از پیروزی الهی مقاومت در جنگ 33 روزه به عنوان یک «معجزه الهی» یاد کرد.
 

وی تصریح کرد: روز 14اوت سال 2006 تجاوز دشمن صهیونیستی به لبنان متوقف و دشمن در تحقق اهدافش شکست خورد و در چنین روزی خانواده های لبنانی به منازلشان با اطمینان و یقین بازگشتند زیرا به پیروزی مقاومت و شکست دشمن و معادله بازدارندگی مقاومت در رویارویی با این دشمن باور و ایمان داشتند.
 

سید حسن نصرالله اظهارداشت: بازگشت خانواده ها به منازلشان قوی ترین پاسخ به متحاوزان صهیونیست و اهداف آنها در همه سطوح بود و تاکیدی بود بر اینکه این پیروزی هدیه الهی است و این پیروزی یک معجزه واقعی بود که با عوامل مادی و عادی قابل تفسیر نیست.
 

دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه «14اوت باید به عنوان عید پیروزی الهی تثبیت شود و ماندگار بماند»، خاطرنشان کرد: باید از وادی الحجیر و تاریخ و گذشته مقاومت آن و نقشش در جنگ 33 روزه همواره سخن گفت.
 

وی تصریح کرد: سید عبدالحسین شرف الدین امام جهاد و حماسه که در سال 1920 همایشی را برای تثبیت اصول و ارزش های جهاد و مقاومت تاسیس کرد و فرماندهی این جهاد و مقاومت را به امام غایب سید موسی الصدر منتقل کرد و ایشان هم به آن ابعادی جدید بخشیدند.
 

سید حسن نصرالله گفت: در وادی الحجیر فراگرفتیم که بر ما واجب است تا هرگونه اشغالگری را رد کنیم و با همه وسایل در اختیار در مقابل اشغالگران فرانسوی و اسراییلی و یا هر اسم دیگری مقاومت کنیم و مقاومت از سال 1920 تا امروز ادامه داشته و معادلات زیاد و طرح های هیمنه بر لبنان را ساقط کرده است.
 

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه مقاومت خود را در رویدادهای منطقه و در موقعیت پیشرو تثبیت کرد، افزود: باید پایداری اسطوره ای مقاومت، ارتش و ملت و پایداری سیاسی در جنگ تابستان سال 2006 را همراه به یاد آوریم.
 

وی ، نبرد وادی الحجیر را نبردی مهم و سرنوشت ساز خواند و اظهارداشت: وزیر جنگ وقت اسراییل اعتراف کرد که در خلال جنگ 33 روزه احساس خفت و ذلالت کرده و هیچ راهی به جز عقب نشینی فوری به سوی مرزها نداشته اند.
 
 

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: هنگامی که دشمن در جنگ تابستان سال 2006 تصمیم به حمله زمینی گرفت، محور وادی الحجیر از خطرناک ترین محورها بود و به همین دلیل صهیونیست ها مبادرت به پیاده کردن نیروهای ویژه و چترباز کردند اما این تصمیمی احمقانه بود و هرگز به پیروزی متجاوزان منجر نمی شد.
 

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی مجبور شد تا دست به حمله زمینی بزند تا بگوید به موفقیت دست یافته است و شرایطش در مذاکرات از جمله در باره سلاح مقاومت بهبود یاد، تصریح کرد: دشمن صهیونیستی درصدد اشغال جنوب رودخانه لیتانی بود تا حضورش در منطقه را تثبیت کند.
 

دبیرکل حزب الله گفت: در وادی الحجیر و تپه های اطراف آن شاهد رویارویی تاریخی و قهرمانانه رزمندگان مقاومت و حماسه آفرین بودیم که به هلاکت دهها افسر و سرباز صهیونیست منجر شد و درهمین وادی تانک های مرکاوا نابود شدند و اینجا بود که متجاوزان صهیونیست ها حجم گسترده خسارت ها را درک و رویاهایشان نقش برآب شد.
 

سید حسن نصرالله با تاکید به اینکه دشمن صهیونیستی در جنگ تابستان سال 2006 در نبردهای هوایی، دریایی و زمینی شکست خورد و این جنگ به متون درسی در مدارس نظامی تبدیل شد، افزود: هرکس که صاحب ایمان به مقاومت و پایداری باشد هرگز در جنگ های زمینی ، هوایی و دریایی شکست نمی خورد و می تواند با مقاومت و ثبات قدم همه معادله ها را تغییر دهد.
 

سید حسن نصرالله تاکید کرد: سرزمین لبنان به گورستان سربازان و افسران ارتش صهیونیستی در هر جنگی تبدیل می شود و با وجود تحولات امروز در منطقه راهبردهای صهیونیست ها در لبنان هرگز با موافقت همراه نخواهد بود.
 

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: در مقابل راهبرد تجاوز و یورش دشمن صهیونیستی ما راهبرد وادی الحجیر را داریم و امروز بیش از گذشته عزم و اراده و تصمیم ما راسخ تر و تجهیزات و تعدادنیروهای ما برای جنگ با دشمنان صهیونیستی و تکفیری بیشتر است.
 

وی تصریح کرد:ما امروز قادر هستیم پیروزی ها را خلق و طرح های دشمنان را ساقط و از لبنان با بکارگیری معادلات بازدارندگی و معادله طلایی ارتش ، ملت و مقاومت حمایت کنیم و به همین دلیل باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به اسراییل در خصوص موشک های مقاومت لبنان هشدار می دهد.
 

سیدحسن نصرالله اظهارداشت: همه ما باید به یاد آوریم که نبیه بری رییس مجلس لبنان چگونه در مذاکرات در صف اول دفاع از خون شهدا ایستاد و امیل لحود رییس جمهوری وقت از موفقیت های مقاومت در میدان دفاع کرد.
 
  
 
نصرالله: ارتش اسراییل را در هر نقطه از لبنان در هم می‌شکنیم
 
 
دبیرکل حزب الله گفت: اگر ما لبنانی ها یکپارچه و متحد باشیم دارای قدرت لازم برای دفاع از کشور، ملت و سرزمین خود در مقابل همه تهدیدها داریم و براین اساس از همه می خواهیم به وحدت و التزام به معادله بازدارندگی و التزام به دفاع از کشورمان روی آورند.
 

وی افزود: باردیگر بر مخلافت خود با تقسیم و تجزیه تاکید می کنیم و هشدار می دهیم که تقسیم های جدید به زودی منطقه را وارد جنگ های خانگی ، نژاد و طایفه ای و مذهبی می کند و نتیجه آن فقط ویرانی و تخریب است و این همان چیزی است که آمریکا می خواهد.
 

سید حسن نصرالله اظهارداشت: باردیگر بر التزام خود به ایستادن در کنار مقاومت فلسطین تاکید و نسبت به خطرهای متوجه مسجد الاقصی هشدار می دهیم و می گوییم که مقاومت تنها راه برای رویارویی با تهدیدها و حمایت از مقدسات و تحقق پیروزی ها است.
 

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه همه علمای اممت از طوایف و مذاهب مختلف باید در مقابل خطر تجریه و تقسیم بایستدند و همه ما در این زمینه در مقابل خداوند مسئولیت داریم، گفت: آمریکا امروز از گروه تروریستی تکفیری داعش برای ساقط کردن نظام ها و حکومت ها و ترسیم نقشه های جدید در منطقه استفاده می کند.
 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا وهمپیمانان آن از داعش برای ساقط کردن نظام سوریه استفاده می کنند، اما آیا به اصطلاح مخالفان معتدل سوریه قادر هستند با این گروه بجنگد؟ این یک نیرنگ است که در بیشتر کشورهای منطقه بکار گرفته شده است.
 

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: در عراق گفتند که دولت را تغییر دهید و از حمایت ما در رویارویی با تروریسم مواجه شوید، آی این اتفاق افتاد؟ در یمن با داعش در رویاروی نیروهای ملی ائتلاف می کنند، بله آمریکا از تروریسم برای تحقق طرح های خود از جمله تقسیم و تجزیه کشورهای منطقه و تحقق منافع خود و اسراییل استفاده می کند.
 

دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه ارتش و ملت سوریه از شروع بحران برای بقای کشورشان و وحدت و جلوگیری از تقسیم و تجزیه آن می جنگند، گفت: باردیگر تجاوز سعودی – آمریکایی علیه یمن را محکوم می کنیم.
 

وی تاکید کرد که تا زمانی که اراده مقاومت و پایداری وجود دارد، دشمن صهیونیستی و دیگر متجاوزان نمی توانند هیچ یک از اهداف خود را محقق کنند.
 

سید حسن نصرالله با بیان اینکه هر کجا که اشغالگران باشند، فتنه هم وجود دارد، اظهارداشت: ما همواره به راه و روش و دکترین مقاومت نیاز داریم و باید برای زندگی مشترک تلاش و کارکنیم و به حضور دولتی که موجب اطمینان همه و نه نگرانی قانع شویم.
 

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: ما به دولتی در لبنان نیاز داریم که در خدمت همه ملت لبنان باشد و در لبنان هیچ حزب و طایفه و جنبشی رهبر نیست ، همه در سختی ها و خوشی ها شریک هستیم و همه باید پیش از وجود خود و سازمانش از وجود لبنان مطمئن باشند.
 

وی تصریح کرد: متاسفانه لبنانی ها امروز احساس ترس و ضرر می کنند و دولت لبنان تنها زمانی در خدمت همه خواهد بود که از شرکای واقعی و حقیقی تشکیل شده باشد.
 

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه، راه رسیدن به یک دولت قوی، شراکت حقیقی همه ارکان جامعه لبنان است، گفت: ما در لبنان امروز با بحران ها و تهدیدهای بزرگی در همه زمینه ها مواجه هستیم و از جمله این بحران ها این است که مسیحیان احساس ضرر و خسارت می کنند و جریان آزاد ملی لبنان و احزاب همسوی با آن بر آن تاکید کرده اند.
 

دبیرکل حزب الله افزود: زمانی که ما برای گفتگو با جریان آزاد ملی و ژنرال میشل عون تلاش می کنیم برخی در جهت عکس درصدد تحریک هستند و این روشی اشتباه است.
 

وی تاکید کرد: حزب الله هرگز نمی پذیرد که همپیمانان آن شکسته و یا کنار گذاشته شوند به ویژه همپیمانانی که در جنگ تابستان 2006 در کنار مقاومت بودند و در این رابطه حاضر هستیم فداکاری کنیم و قربانی بدهیم و براین اساس از همه می خواهیم از محاسبات خطا و اشتباه دست بردارند.
 

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه ژنرال عون تنها مسیر الزامی برای انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان است، گفت: آیا احدی در لبنان قادر است ژنرال عون را بشکند و او را در موضوع انتخاب رییس جمهوری کنار بگذارد؟
 

دبیرکل حزب الله افزود: برخی به این دل بسته اند که ایران در پرونده انتخاب رییس جمهوری لبنان بر همپیمانان ما اعمال فشار خواهد کرد اما من می گویم که در توهم ، توهم و توهم به سر می برید و ایران اعلام کرده است که در موضوعات داخلی لبنان دخالت نمی کند.
 

وی اظهارداشت: گزینه های حزب الله در داخل لبنان به رغم اینکه در سوریه با گروه های تروریستی تکفیری می جنگد و آماده رویارویی با دشمن صهیونیستی است، کاملا مشخص است و هیچ کس نمی تواند تصور کند که لبنان بدون مشارکت جریان آزاد ملی خواهد بود.
 

سید حسن نصرالله تاکید کرد: امروز باردیگر عهد خود را تجدید و تاکید می کنیم که از قربانی دادن ها ، هراس افکنی ها و جنگ های روانی نمی ترسیم و در صحنه باقی می مانیم و برای اجرای تکالیف و مجاهدت به خدا و ملت خود اطمینان داریم و نتیجه راه مقاومت فقط پیروزی است.

منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار