سمنان؛

هفت بنای تاريخی استان سمنان به سرمايه‌گذار بخش خصوصی واگذار میشود

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: هفت بناي تاريخي استان سمنان از سوي صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي واگذار مي‌شود.

هفت بنای تاريخی استان سمنان به سرمايه‌گذار بخش خصوصی واگذار میشودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسين خواجه‌بيدختي اظهار داشت: کاروانسرای شاه عباسی دامغان، خانه تدین، خانه رجبی و خانه طاهریان در سمنان، کاروانسرای ده نمک در آرادان، کاروانسرای میاندشت در ميامي و کاروانسرای ایوانکی در گرمسار به سرمايه‌گذار بخش خصوصي واگذار مي‌شوند.

وي هدف از واگذاري اين بناهاي تاريخي را مرمت، احيا و بهره برداری از اين بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی عنوان كرد و گفت: آگهي واگذاري سه بنا شامل خانه تدين، خانه طاهريان و كاروانسراي شاه عباسي دامغان اعلام شده و آگهي واگذاري ساير بناها به زودي اعلام مي‌شود.

وي با بيان اينكه اين بناها برای مدت متوسط 13 سال واگذار مي‌شوند، افزود: مدت متوسط مرمت این بناها حدود 13 ماه است که پس از مرمت از سوی بخش خصوصی به بهره برداری خواهند رسید.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: فرآیند واگذاری بناهای تاریخی از سوي صندوق احياء مورد بازنگری قرارگرفته و با تسهیل امور، زمینه جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.