معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان کهکیلویه و بویر احمد اعلام کرد : اگر امروز جمهوری اسلامی ایران سرافراز و با اقتدار است، دلیلش توانایی علمی است و همین توانایی علمی واقتدار عمل درپدافند عامل و غیر عامل ما باعث شده که دشمن جرات حمله به کشورمان را ندارد و بخش عمده ای از این اقتدار بوسیله اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاهی حاصل شده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر حسین نادری منش که در چهارمین دور از سفر های استانی هیئت دولت به کهکیلویه و بویر احمد در دانشگاه یاسوج سخن می گفت با اشاره به اینکه شهدای جهاد علمی همگی از فارغ التحصیلان داخل کشور بودند ، اظهار داشت : ما باید قدردان اساتیدی باشیم که در تربیت چنین نخبگانی موثر بوده اند و توجه داشته باشیم که امروز دانشگاه های ما به عنوان سنگر های کشور مطرح هستند و به طرق مختلف به آنها حمله می شود و در این میان نقش اساتید مااین است که هم خود آمادگی داشته باشند و هم دانشجویان را به درستی تربیت کنند .
وی افزود:مطابق سند چشم انداز ، ایران اسلامی باید در سال 1404به در زمینه دانش بنیانی و تولید فناوری درمنطقه اول شود که در این صورت اقتصاد و بازار کسب و کار هم رونق می یابد و در این وضعیت هر فارغ التحصیل دانشگاهی باید هم کار آفرین باشد و هم جذب بازار کار شود .
معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه رشد پر شتاب اقتصادی ایجاد مشاغل مختلف را به همراه دارد ، گفت : با ایجاد شغل در زمینه های مختلف ، رشد تولید سرانه ملی اتفاق می افتد و ما باید در سال 1404 به این 5 اصل مهم که لازمه یکدیگر هستند ، رسیده باشیم .
دکتر نادری منش در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم ارائه مقاله جهت ارتقا اعضای هیئت علمی گفت : ارائه مقاله فی نفسه خوب است ولی باید حتما برای حل یک مساله نگارش شود و برون داد آن به ثبت اختراع و یا تولید بنیادی و یا کار بردی منجر شود ولی نوشتن مقاله فقط برای ارائه آن اشتباه است و به نوعی هدر دادن سرمایه های نرم افزاری و سخت افزاری کشور می باشد .
وی همچنین با اشاره به اینکه در ایران 1404 توسعه منصفانه باید برقرار شود افزود : یکی از وظایف ما در این خصوص ، محرومیت زدایی از تمام مناطق کشور است و هدف مان این است که در هر استان ، یک دانشگاه خوب و قوی داشته باشیم و در این فرایند علاوه بر مسئولان ستادی وزارت علوم ، خود دانشگاهیان نیز باید همکاری داشته باشند .
معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص وظیفه اعضای هیئت علمی در تربیت دانشجویان نیز اظهار داشت : ما باید در دانشگاه ها به نحوي عمل کنیم که دانشجوی ما بعد از فارغ التحصیلی دلش برای خدمت به انقلاب ، نظام و مردم کشورش بتپد و به اهداف قانون اساسی پایبند باشد و بتوانیم تاثیر گذاری ارزش های اعتقادی را در اخلاق و روحیاتش مشاهده کنیم و این نوع تربیت است که کشور را در رسیدن به آرمان های مورد نظر همراهی می کند .
دکتر نادری منش از تمامی اعضای هیئت علمی سراسر کشور در خواست كرد نقطه نظرات و دید گاه های خود در خصوص باز نگری سر فصل ها و محتوی دروس دانشگاهی را در جهت هر چه بهتر عمل کردن در این مقوله اعلام كنند.صب
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.