افخمی: بازگشت بازنشستگان به بازار کار، منجر به تشدید بیکاری می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نیروهای بازنشسته تحرک لازم برای فعالیت در بازار کار را ندارند و باید جوانان جایگزین آنان شوند.

افخمی: بازگشت بازنشستگان به بازار کار، منجر به تشدید بیکاری می‌شود"شهروز افخمی" در گفت و گو با خبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون بازگشت بازنشستگان به بازار کار گفت: بازگشت بازنشستگان به کار، فضای کار را برای جوانان تنگ می‌کند و منجر به تشدید بیکاری می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: با توجه به افزایش بیکاری در اکثر نقاط کشورمان باید به توانمندی‌های جوانان جویای کار اعتماد کنیم، چرا که آنان می‌توانند با کسب تجربه از بازنشستگان وارد عرصه کار حرفه‌ای شوند.

وی تصریح کرد: جوان با سواد و متعهد هیچ امتیازی کمتر از شخصی با تجربه ندارد و در بسیاری از زمینه‌ها ثابت کرده‌اند که عملکرد بهتری نسبت به افراد پیشکسوت دارند.

افخمی اذعان داشت: وقتی نیروهای بازنشسته تحرک کافی  برای فعالیت در بازار کار را ندارند و نمی‌توانند امور تحت اختیارشان را به خوبی ساماندهی کنند، باید از عرصه کار کنار روند و به جوانان فرصت دهند.

نماینده ملکان گفت: مشکلات بازنشستگان باید به نحو دیگری رفع شود چرا که با توجه به طرح مجلس مبنی بر "عدم بکار گیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی"، آنان نباید به فعالیت سابقشان بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: افراد با تجربه نباید کاملا از عرصه کار خارج شوند بلکه باید از هدایت و مشاوره آنها برای بهبود روند کار بهره برد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
بازنشستگان نه تنها تحرک ندارند حتی مانع اجرای صحیح امور اداری هستند چون محافظه کار و ترسو هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
بازنشستگان چندشغله باید از مشاغل دولتی حذف شوند تا جوانان بیکار جایگزین انها شوند . بازنشستگان پیر هم فرسوده و ناکارامد هستند هم محافظه کار اند و از خلاقیت و دانش و جسارت و ریسک پذیری جوانان بی نصیب اند .
آخرین اخبار