اردبیل؛

سرعین قطب پرورش و تولید ماهیان زینتی

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: سرعین یکی از قطب‌های پرورش و تولید ماهیان زینتی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمدابراهیم محمدی در بازدید از مزارع پرورش ماهی سرعین، سرعین را جزو قطب‌های پرورش و تولید ماهیان زینتی دانست و افزو: با وجود شرایط نامناسب و سردسیر بودن منطقه برای پرورش ماهیان خاویاری اما عده‌ای از اهالی روستاهای سرعین اقدام به پرورش و تولید این نوع ماهیان کرده‌ و توانسته‌اند تا میزان قابل توجهی از این گونه ماهیان تولید کنند.

وی با بیان اینکه سالانه 70 تن ماهی سردابی در شهرستان سرعین تولید می‌شود، گفت: از سال آینده میزان تولید ماهیان سردابی در ‌سرعین تا 150 تن افزایش می‌یابد که این امر منجر به افزایش درآمد پرورش دهندگان این نوع ماهیان می‌شود.

محمدی افزود: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بهره‌برداری از سد تولید ماهی در شهرستان سرعین تا 2 برابر افزایش می‌یابد.

رئیس جهاد کشاورزی ‌سرعین با اشاره به ظرفیت‌های سبلان، شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه و آب‌های سرد و گرم مختلف بیان کرد: این شرایط و ظرفیت‌ها برای پرورش و تولید ماهیان سردابی از اولویت نخست برخوردار است که با تغییر وضعیت و شرایط برای تولید ماهیان خاویاری نیز بسیار مفید و موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.