50 درصد اختلالات روانی جوانان زیر 14 سال آغاز می شود

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: کمبود فضاهای ورزشی باعث 50 درصد اختلالات روانی جوانان زیر 14 سال است.

50 درصد اختلالات روانی جوانان زیر 14 سال آغاز می شودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله مسعودی‌فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور در حاشیه همایش نقش سلامت روانی اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سلامت فیزیکی دختران یکی از مسائلی است که در توسعه اجتماعی مطرح بوده و کمبود فضا و ساعت ورزشی مدارس در درازمدت می تواند در سلامت فیزیکی افراد تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: بخش تربیت بدنی در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه باید فعال‌تر شود.

مسعودی‌فرید در ادامه با اشاره به اختلالات روانی گفت: 50 درصد اختلالات روانی زیر سن 14 سال شروع می‌شود که می‌تواند ناشی از کم بودن مهارت‌های اجتماعی در جوانان باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور به اعتیاد زنان در جامعه پرداخت و اضافه کرد: 10 درصد از معتادان را زنان تشکیل می‌دهند که آموزش مهارت‌های زندگی می‌تواند در کاهش این قبیل آسیب‌‌های اجتماعی مؤثر باشد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی این است که فرزندان و پدر و مادرها با خط 123 که همان اورژانس اجتماعی است، آشنا شوند و همچنین آموزش زندگی خانواده را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

مسعودی‌فرید در پایان با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تصریح کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان شامل 49 ماده است که در حال حاضر در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته که امروز در کمیسیون قضایی مجلس بررسی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار