ساعت کره‌شمالی به یکصد سال قبل بازمی‌گردد

کره شمالی به مناسبت هفتادمین سالگرد آزاد شدن شبه جزیره کره از اشغال ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم، ساعت رسمی خود را به ساعت رایج پیش از اشغال ژاپن بازگرداند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیون سی ان ان، از پانزدهم اوت ساعت رسمی کره شمالی نیم ساعت به عقب کشیده می‌شود و به ساعتی باز می‌گردد که یکصد سال پیش و قبل از اشغال شبه جزیره کره به دست ارتش امپراطوری ژاپن رواج داشت.

کره جنوبی در واکنش به تغییر ساعت رسمی در کره شمالی اعلام کرده است، این مساله مشکلاتی را در نوبت های کاری در منطقه صنعتی مشترک با پیونگ یانگ در شمال منطقه حادل ایجاد می کند. سخنگوی وزارت اتحاد دو کره اعلام کرد:«ممکن است مشکلاتی در زمینه تبادلات دو کره، مثلاً ورود به منطقه صنعتی کیسانگ ایجاد شود.»

این نخستین بار نیست که کره شمالی در حفظ زمان دخل و تصرف می کند. این کشور به جای استفاده از تقویم میلادی که بر اساس آن امسال سال 2015 است، مبداء تقویم خود را سال تولد کیم ایل سونگ رهبر پیشین و بنیانگذار این کشور قرار داده است. کیم در سال 1912 میلادی به دنیا آمد که بر اساس تقویم کره شمالی سال 104 است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار