تاج: فضای حال حاضر فوتبال نیاز به خویشتن داری در رفتار ها دارد

رئیس سازمان لیگ برتر گفت: کمیته اخلاق تاکنون بسیار هوشمندانه عمل کرده و در حفظ آبروی افراد دقت فراوانی دارد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی تاج -رئیس سازمان لیگ برتر در نشست کمیته اخلاق با مدیران عامل و سرپرست باشگاههای لیگ برتر گفت: از حضور کمیته اخلاق بسیار خوشحال هستیم چرا که به نفع فوتبال کشور است. در واقع آبروی افراد موضوع بسیار مهمی است و یکی از مسائلی که کمیته اخلاق به آن رسیدگی می کند حفظ آبروی افراد و جلوگیری از اتهام زنی های غیر مستند است.

وی ادامه داد: به طوری که در آموزه های دینی، حفظ آبروی افراد تاکید بسیاری شده و ما هم باید در فوتبال کشور آهسته و هوشمندانه از اتهام زنی ها و انجام مصاحبه های خلاف واقع جلوگیری کنیم.

تاج گفت: در واقع باید اولین قدم ما در این راه نشان دادن وجهه افرادی باشد که به جای حل مشکلات به طور ریشه ای با بیان مسائل در رسانه ها که صحت آنها هنوز ثابت نشده، اقدام به ایجاد جو ناآرام و متشنج در فضای فوتبال می کنند. به نظر من در این راه در جایگاه مناسب قرار نداریم، چرا که با وجود آیین نامه ارکان قضایی فدراسیون مانند انضباطی، اخلاق و استیناف شاهد مواردی دور از اخلاق هستیم.

نایب رئیس دوم فدراسیون در ادامه بیان کرد: البته کمیته اخلاق تاکنون بسیار هوشمندانه عمل کرده و ضمن حفظ آبروی افراد در حال تحقیق درباره ادعاهای ارائه شده در زمینه فساد است و به طور عقلانی و منطقی با موارد برخرود می کند. ضمن اینکه در صورت اثبات فساد، برخورد جدی و مناسبی را انجام می دهد.

وی همچنین درباره باشگاههای بدهکار گفت: در لیگ برتر به غیر از تیم های پرسپولیس و استقلال، مابقی تیم ها در روند درستی قرار دارند و نسبت به پرداخت معوقه های خود اقداماتشان را شروع کرده اند و اگر این روند ادامه داشته باشد، تا یکی یا دو سال آینده شاهد عدم حضور باشگاههای بدهکار در لیگ برتر خواهیم بود. در لیگ یک هم همین روند ادامه دارد و صرفا 4 یا 5 باشگاه نسبت به پرداخت معوقات مالیشان کم کاری کرده اند.

وی در پایان گفت: به طور کلی هدف ما کم کردن تنش ها در فضای حال حاضر فوتبال است و لازم می دانم ضمن تشکر از محمدزاده، آبانگاه، نصیرزاده، از مدیران عامل، سرپرستان و بازیکنان باشگاهها درخواست دارم تا بیش از پیش در انجام مصاحبه ها و به طور کلی در گفتار خود خویشتن داری داشته باشند تا فضای فوتبال را که البته از نظر ما مناسب است را بیش از پیش بهبود بخشیم. همچنین از همه افراد حاضر در جامعه فوتبال درخواست دارم تا اگر ادعایی مبنی بر وجود فساد، تبانی و اقدام به رشوه وجود دارد را به طور مستند و صرفا در اختیار مراجع قضایی فدراسیون فوتبال قرار دهند و تنها راه جلوگیری از اتهام زنی و ایجاد تنش، ارتباط مستقیم با ارکان قضایی فدراسیون است.


انتها پیام
برچسب ها: تاج ، کمیته ، اخلاق ، لیگ برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار