واکنش جوانفکر به سخنان پورمحمدی/ چرا وزیر دادگستری نگران شکایت مشایی است؟

مشاور مطبوعاتی و رسانه‎ای رئیس جمهور سابق نسبت به سخنان وزیر دادگستری علیه رحیم‎مشایی واکنش نشان داد.

واکنش جوانفکر به سخنان پورمحمدی/ چرا وزیر دادگستری نگران شکایت مشایی است؟علی‎اکبر جوانفکر مشاور رسانه‎ای رئیس جمهور سابق در گفت‎وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آقای پورمحمدی وزیر دادگستری، در اظهاراتی که با انعکاس گسترده رسانه‎ای مواجه شده گفته است مشایی در پرونده سه هزار میلیاردی نقش قابل توجهی داشته‌است، گفت: از نگاه حقوقی و قضایی، اظهارات آقای پورمحمدی، بیش از آنکه بیان یک اتهام علیه آقای مشایی باشد، به وضوح حاکی از اعلام جرم علیه ایشان است.

وی با تاکید بر اینکه با فرض مجرم بودن مشایی اعلام نام مجرم از تریبون‎های عمومی، هم خلاف قانون و هم مغایر با بیانات صریح رهبر معظم انقلاب است، گفت: این در حالی است که مشایی حتی در جایگاه متهم نیز قرار ندارد. زیرا دستگاه قضایی به پرونده مزبور رسیدگی کرده و در این فرایند هیچ اتهامی را متوجه ایشان نکرده است. بنابراین اظهارات وزیر دادگستری به نوبه خود نوعی دخالت در کار قضا محسوب شده و کارکرد دستگاه قضایی را در پرونده مورد اشاره به چالش می‎کشد.

جوانفکر با بیان اینکه وزیر دادگستری از جمله کسانی است که در راس دستگاه عدلیه قرار دارد، اما تنها کسی است که برای قرار گرفتن در چنین جایگاهی، لازم است از سه قوه اصلی کشور تاییدیه کسب کند خاطرنشان کرد: بیان مطالب از زبان وزیر دادگستری باید متناسب با شأن و منزلت این موقعیت خاص باشد. لذا متهم کردن و مجرم خواندن دیگران بدون ارائه هرگونه سندی خارج از وظایف قانونی آقای وزیر است.

مشاور رسانه‎ای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق اظهارداشت: در فرایند رسیدگی به پرونده آریا، سازمان بازرسی کل کشور در جمع آوری اطلاعات و مستندات و تشکیل پرونده، نقش مهمی را ایفا کرد و این امر زمانی اتفاق افتاد که آقای پورمحمدی در راس سازمان مزبور قرار داشت. در این زمان یعنی در ۲۵ مهرماه ۱۳۹۰ وی در دانشگاه علم و صنعت صریحا تاکید کرده بود که برابر بررسی‎های انجام شده، آقای مشایی در پرونده مزبور هیچ نقشی ندارد.

جوانفکر با بیان اینکه قضاوت در اینباره کار دشواری است، اضافه کرد: به یاد بیاوریم که آقای پورمحمدی در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۱ در جمع طلاب بناب گفته بود مشایی نقش زیادی در خروج من از کابینه داشت! بسیار هستند کسانی که حضور آقای پورمحمدی در دولت یازدهم را نامتناسب و سوال برانگیز می‎خواندند، اما پس از اظهارات پورمحمدی علیه آقای مشایی، احتمالا شبهات ذهنی آنها مرتفع و به دلایل این عدم تناسب واقف شده اند.

وی تصریح کرد: پور محمدی در جمع خبرنگاران عنوان کرده شکایت مشایی که جدیداً در رسانه‌ها مطرح شده، اهمیتی ندارد و بهتر است به آن نپردازیم و حال سوال این است که آقای پورمحمدی در جایگاه وزیر دادگستری چگونه می‌تواند حق قانونی یک شهروند برای طرح شکایت به دستگاه قضایی را بی‎ارزش بشمارد؟

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور سابق افزود: اگر وزیر دادگستری برای ادعای خود علیه مشایی، ادله کافی در اختیار دارد، چرا نگران طرح چنین شکایتی در محاکم قضایی است؟  این در حالی است که وی درجایگاه یک مقام قضایی باید از اعاده حق و اجرای عدالت حتی اگر به زیان او تمام شود، استقبال کند، نه آنکه رسانه ها را به فاصله گرفتن از این موضوع فرابخواند.

جوانفکر با بیان اینکه وزیر دادگستری که به طور مستقیم زیر مجموعه دستگاه قضایی محسوب می‎شود با طرح مسائلی همچون «در آن زمان قوه قضاییه مایل نبود هر روز با دولت درگیر باشد و پرونده پیگیری جدی نشد. اینقدر پرونده‌ها زیاد شده بود که مصلحت نبود هر روز این درگیری‌ها ادامه پیدا کند.»  قوه قضاییه را به مقدم داشتن ملاحظات سیاسی بر رعایت حقوق عمومی و رسیدگی گزینشی به پرونده‎ها، متهم کرده است که این امر با اظهارات صریح ریاست محترم قوه قضاییه در زمینه رسیدگی به پرونده مزبور کاملا مغایرت دارد و از نظر حقوقی قابل پیگرد است.

مشاور رسانه‎ای احمدی نژاد با بیان اینکه پور محمدی وزیر عدلیه است و اظهارات او بویژه زمانی که درباره دیگران سخنی بر زبان می‌راند باید بسیار دقیق، منطقی، مسئولانه و حق طلبانه باشد، تصریح کرد: وی باید دریافته باشد از رهگذر فرافکنی قادر به سرپوش گذاشتن بر عملکرد گذشته خود نیست و افکار عمومی از وزیر دادگستری انتظاری متفاوت از سایر مسئولان دارد.

وی خاطرنشان کرد: جرم مشایی آن است که به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور سابق اسناد مربوط به تخلف مالی صورت گرفته در دوره تصدی آقای پورمحمدی بر وزارت کشور را برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال کرده است.

جوانفکر اظهارات سخنگوی دستگاه قضا مبنی بر عدم اثبات نقش مشایی در پرونده سه هزار میلیاردی را مهر تاییدی بر بی‏‎اساس بودن اظهارات غیرمسئولانه پورمحمدی و سوء استفاده وی از موقعیت دولتی برای انتقام گیری شخصی علیه مشایی عنوان کرد. که انتظار می‎رود نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در برابر این موضوع بی‎تفاوت نباشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ایشان در آخر اشاره ای به نماینده مردم داشته اند که احتمالاً منظورشان 171 نماینده باشد؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
مشایی اگه آدم درستی بود می بایست جهت جلوگیری از ایجاد تفرقه از تمام مسئولیت ها ی مهم کنار ه گیری می کرد و در خصوص موضوعات تفرقه انگیز اعلام نظر عمومی نمی کرد.
آخرین اخبار