خدمات الکترونیکی روستایی گسترش می یابد

اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برگزار شد.

خدمات الکترونیکی روستایی گسترش می یابدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین همایش ملی «خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته» با اهداف معرفی ابعاد مختلف طرح USO، تعامل با ذینفعان اصلی طرح و جلب مشارکت آنها، معرفی فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام در حوزه­‌های مرتبط با طرح USO و خدمات الکترونیکی روستایی صبح امروز 26 مرداد ماه برگزار شد.

معرفی ابعاد مختلف طرح USO، تعامل با ذینفعان اصلی طرح و جلب مشارکت آنان، برگزاری نمایشگاه جنبی از فعالیت‌های بخش دولتی و همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی و نیازهای بازار خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، انتخاب برترین پایان‌نامه‌های کاربردی و عملیاتی مرتبط با محورهای همایش، معرفی و انتخاب و تجلیل از بهترین طرح‌های اجرا شده در حوزه خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله بخش‌های اصلی اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

محور اصلی این طرح، توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های گوناگون از قبیل آموزشی و فرهنگی، بهداشتی و درمانی، گردشگری، کشاورزی و ... در چارچوب سایر برنامه‌های کلان توسعه کشور است.

خدمات USO، الزامی است که از سوی اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) و اتحادیه جهانی پست (UPU) بر عهده دولت‌ها گذاشته شده تا امکان استفاده از سرویس‌های پایه مخابراتی، فناوری اطلاعات و خدمات پستی برای تمامی مردم جامعه فراهم شود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب نظامنامه USO 

همزمان با طرح توسعه پورت‌های پرسرعت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و همچنین به منظور استفاده بهینه از این زیرساخت‌های ارتباطی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، طرح مشترکی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی شده تا ضمن تبیین برنامه‌های راهبردی برای توسعه خدمات الکترونیکی در این مناطق، عملیاتی‌سازی این برنامه‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار