پنتاگون عملیات پهپادها را گسترش می‌دهد

وزارت دفاع آمریکا از افزایش تعداد پهپادهای این کشور در عملیات نظامی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  وال استریت ژورنال؛ وزارت دفاع آمریکا – پنتاگون- قصد دارد تعداد پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین خود را در چهار سال آینده به شکل چشمگیری افزایش دهد.

طرح گسترش فعالیت‌های پهپادهای آمریکایی با هدف جمع‌آوری اطلاعات و انجام حملات در بخش‌های وسیع‌تری از مناطق درگیر در جهان است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا نوشت: پنتاگون به دنبال افزایش تعداد پروازهای روزانه پهپادهای خود از 61 به 90 پرواز تا سال 2019 (1398) است.

پنتاگون از سال 2011 (1390) برنامه جنجال برانگیز هواپیماهای بدون سرنشین را گسترش نداده بود. در برنامه جدید امکان عملیات شناسایی بیشتر را در مناطقی مانند اوکراین، عراق، سوریه، دریای جنوب چین و شمال آفریقا فراهم شده است. علاوه بر آن قدرت نظامی پنتاگون برای انجام عملیات هوایی مرگبار با استفاده از پهپادها افزایش می‌یابد. 

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در دولت "باراک اوباما" رئیس جمهورآمریکا، افزایش چشمگیری یافت و بارها مورد انتقاد ناظرانی بوده که معتقدند حملات پهپادها به کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان بیگناه منتهی می‌شود. 
آمارهای غیر‌رسمی نشان می‌دهد حملات پهپادهای آمریکایی دست‌کم 3 هزار کشته بر جای گذاشته است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار