شایعه پراکنی رسانه‌های غربی درباره سقوط هواپیمای مالزی

به گفته یک روزنامه‌نگار آمریکایی رسانه‌های غربی مصمم هستند روسیه را در سقوط هواپیمای مالزی دخیل نشان دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پس از انتشار گزارش‌های مربوط به سقوط هواپیمای ام‌اچ17 مالزی بوسیله انجمن ایمنی هلند، این گزارش‌ها بازتاب اشتباهی در رسانه‌های غربی داشت. "فیل باتلر،" روزنامه‌نگار و تحلیلگر آمریکایی اعلام کرد محققان پرونده سقوط این هواپیما افرادی "سبک مغز" هستند. وی گفت محققان این پرونده بی‌طرف نیستند و گزارشی منتشر کرده اند که بر اساس آن روسیه مسئول وقوع این تراژدی و مرگ 298 نفر جلوه داده می‌شود. 

"باتلر" اعلام کرد براساس اطلاعات اولیه، نمی‌توان ارتباط مستقیمی میان بقایای یافت شده از سامانه موشکی "بوک" و سقوط هواپیما پیدا کرد؛ اما آنچه در رسانه‌ها و 50 هزار مقاله منتشر شده بازتاب یافته ارتباط مستقیم این دو است. در واقع دلیل سقوط هواپیمای "ام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اچ17" اصابت موشک "بوک" به آن اعلام شده است. از نظر "باتلر" رسانه‌های غربی برای دخیل نشان دادن روسیه در این حادثه مصمم هستند. آنچه واضح است محققان نمی‌دانند قطعات موشک پیدا شده دقیقا متعلق به چه مدلی هستند و چگونه در محل سقوط هواپیما پیدا شده‌اند.

باتلر همچنین گفت: در این جریان فقط وزارت دفاع روسیه گزارشی موثق و واقعی از سقوط هواپیما منتشر کرد. در حالیکه مهم‌ترین خبرگزاری‌های سراسر جهان شایعات و حدسیات را منتشر کردند.

 پرواز ام اچ 17 هواپیمایی مالزی، پرواز مستقیم شرکت هواپیمایی این کشور بود که از آمستردام در هلند به مقصد کوالالامپور در مالزی در حرکت بود. این پرواز تابستان سال گذشته در میان راه در مرز روسیه و اوکراین سرنگون شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار