درخواست تجدید‌نظر پیستوریوس از دادگاه عالی آفریقای جنوبی

قهرمان مسابقات دو و میدانی معلولان جهان در پرونده قتل نامزدش از دادگاه عالی آفریقای جنوبی درخواست تجدید نظر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آسوشییتدپرس؛ "اسکار پیستوریوس،" دارنده دو مدال طلا و برنز مسابقات پارالمپیک، از دادگاه عالی آفریقای جنوبی خواست در پرونده قتل نامزدش تجدیدنظر کند. این دونده معلول به قتل نامزدش متهم است و باید 5 سال را در زندان سپری کند و پس از آن باقی دوران محکومیت را می‌تواند در حبس خانگی باشد.

"پستوریوس" در پرونده قتل  "ریوا استین کمپ،" نامزد 29 ساله‌اش، گناهکار شناخته شد. وکلای این دونده که از هر دو پا معلول است نقصی در پرونده محکومیت او یافته‌اند و از دادگاه عالی آفریقای جنوبی درخواست تجدیدنظر کردند. به گفته وکلای "پیستوریوس" قاض پرونده در جلسه‌ای که سال گذشته برگزار شد وی را به دلیل قتل گناهکار دانست حال آنکه شواهد و مدارک موجود در پرونده نشان می‌دهد باید اتهام او "قتل غیر‌عمد" خوانده می‌شد. در آفریقای جنوبی حکم کسی که مرتکب قتل شده اعدام است؛ اما اگر "پیستوریوس" به قتل غیر‌عمد متهم شود فقط مجازات زندان درمورد وی اعمال خواهد شد. کمترین مدت زندان برای متهمان قتل غیر‌عمد در آفریقای جنوبی 15 سال است. دادستان پرونده "پیستوریوس" در جلسه بعدی که 17 سپتامبر (27 شهریور) برگزار خواهد شد به درخواست وی برای تغییر عنوان اتهام رسیدگی خواهد کرد.

"پیستوریوس" فوریه 2013 (بهمن 91) از پشت در بسته 4 مرتبه به سمت نامزدش شلیک کرد و موجب مرگ او شد. "پیستوریوس" مدعی شد تصور کرده سارقی به منزل وی آمده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار