کرمانشاه؛

اجرای طرح سامانه گرمسیری مهمترین پروژه در تولید و اشتغال است

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه از پیگیری اجرای طرح سامانه‌گرمسیری به عنوان یک پروژه مهم و تاثیرگذار در تولید و ایجاد اشتغال عنوان کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان؛ از کرمانشاه؛ علي اشرف منصوري با اشاره به آغاز فعالیت‌ها طرح سامانه گرمسیری جهت احیای اراضی ملی گفت: توسعه وسيع كشت‌هاي گلخانه‌اي نیز در دستور كار اين سازمان بوده و در اين خصوصدو شهرك كشاورزي در حال ايجاد وهشت شهرك ديگر نيزدر دست مطالعه است.

به گفته وی طي 5 سال اخیر حدود 32 هزار هكتار از اراضي استان كرمانشاه به سيستم‌هاي نوین آبياري تحت فشار مجهز شده‌اند.در نظر داريم در سال جاري سيستم‌هاي نوين آبياري را در 18 هزار هكتار از اراضي پايين دست سدهای استان اجرايي كنيم.

منصوری کاهش کشت ذرت و افزایش کشت گلخانه ای و کشت محصولات با راندمان بالا همچون کلزا را از اقدامات انجام شده در کاهش مصرف آب برشمرد.و افزود:در سال 92 سطح زیر کشت ذرت استان حدود 44 هزار و 500 هکتار بود و در دو سال اخير سطح زیر کشت ذرت به شدت کاهش يافت.

وی ادامه داد: استان كرمانشاه در اجراي شبكه‌هاي آبياري و زهكشي پايين دست سدها پيشرو بوده و هم اكنون استان به يك كارگاه بزرگ اجرايي در اين زمينه تبديل شده است

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، طرح ، سامانه ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.