برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دختران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور

دوازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دختران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از (وب دا)؛ دکتر محمد رضا فراهانی، رئیس این المپیاد اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت می ‌تواند آغازی بر رویکرد توسعه ورزش همگانی در جامعه باشد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در کنار توجه به ورزش قهرمانی، نگاه ویژه‌ای به همگانی کردن ورزش در بین دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد، گفت:  توسعه ورزش همگانی در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت می‌تواند آغازی بر رویکرد توسعه ورزش همگانی در جامعه باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به حضور 28درصد دانشجویان دختر دانشگاه ‌های علوم پزشکی سراسر کشور از مرحله مقدماتی تاکنون در این المپیاد، اظهار کرد: این میزان حضور، نوید ‌بخش حرکت گسترده در راستای سلامتی فعالان بخش بهداشت و سلامت در کشور است.

دکتر فراهانی ادامه داد: شرکت گسترده دانشجویان وزارت بهداشت در المپیاد های ورزشی نشان دهنده این است که این افراد فرهیخته در کنار یادگیری علم به سلامتی خود نیز اهمیت می دهند و می ‌توان از آنها انتظار داشت که سلامتی جامعه را نیز مهم بدانند و در این عرصه تلاش کنند.

در ادامه مراسم افتتاحیه دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: از آنجایی که همه امکانات در دانشگاه علوم پزشکی مهیا نبود هماهنگی های لازم با استانداری صورت گرفت و استاندار را به عنوان رئیس افتخاری المپیاد معرفی کردیم.

وی تأکید کرد: با همدلی و همزبانی که در استان ایجاد شد تمام سازمان‌ها در زمینه‌ های مختلف با ما همراه شدند و تمامی امکانات مورد نیاز در اختیار ما قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اظهار داشت: برای ما مهم است که روحیه ورزشی را در دانشجویان، زنده و تقویت کنیم و دختران ما تشویق به رقابت شوند همچنین حرکت جمعی، تقویت روحیه، شادابی دانشجویان و کار تیمی اهمیتی به مراتب بیشتر از کسب مدال دارد.

وی با آرزوی سلامتی خطاب به دانشجویان گفت: امیدوارم در پایان این المپیاد پیام دوستی و محبت مردم استان آذربایجان غربی را به دانشگاهها و خانواده هایتان برسانید و روزهایی خوب و خاطره انگیزی را در شهر ارومیه داشته باشید.

آخرین نتایج مسابقات

در رشته ورزشی کاراته در سبک کاتای انفرادی و تیمی سبا رمضانی از اصفهان موفق به کسب مقام اول، الهام طهماسبی از کرمانشاه مقام دوم دوم و فرشته میرفخرایی از یزد و مریم ابوعلی از شیراز مشترکاً  مقام سوم این مسابقات را کسب کردند.

همچنین در قسمت کاتای تیمی مریم ابوعلی، ساحل خزایی و آنیتا امرالهی از شیراز مقام اول و ام البنین شریفات، ماریا احمدی راد و یاسمن رمی از اهواز مقام دوم و ارمغان سادات صفوی، آیدا محمدی پور و سبا رمضامی از اصفهان و نیز مینا خسروی فر، الهام طهماسبی و تارا مظاهری از کرمانشاه مشترکاً به مقام سوم دست یافتند.

در رشته ورزشی تنیس روی میز، در گروه A تیم های شیراز به مقام اول، کردستان به مقام دوم و زنجان مقام سومی را از آن خود کرد، در گروه  Bتیم های رفسنجان و یزد به ترتیب مقام های اول و دوم و لرستان نیز به مقام سوم رسید، در گروه C تیم های گیلان، مشهد و بیرجند در رده های اول تا سوم ایستادند، در گروه D تیم تبریز مقام اول، جهرم مقام دوم و مازندران مقام سوم را کسب کرد، در گروه E تیم های شهید بهشتی، ارومیه به ترتیب در رده های اول و دوم قرار گرفتند، در گروه F تیم اصفهان به مقام نخست رسید و تیم بندر عباس مقام دوم را بدست آورد، در گروه G تیم های علوم پزشکی ایران در رده اول و اهواز در رده دوم قرار گرفتند و در گروه H نیز تیم بوشهر به رتبه اول رسید و تیم تهران مقام دوم را بدست آورد.

استفاده مطلوب از شبکه‌های اجتماعی در اطلاع رسانی اخبار المپیاد

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از حضور فعال رسانه های کشوری و محلی در افتتاحیه دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاههای علوم پزشکی کشور تقدیر کرد و گفت: در این دوره از مسابقات بیش از 50 خبرنگار، این میزبانی را در رسانه های خود پوشش می دهند.

دکتر علی افشانی گفت: خبرنگاران و رسانه ها بازوی اصلی روابط عمومی ها هستند که خوشبختانه در این دوره از المپیاد نیز در کنار دانشگاههای علوم پزشکی حضوری پررنگ دارند.

وی از حضور خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری ها تقدیر کرده و گفت: حضور حداکثری خبرنگاران در افتتاحیه این المپیاد، ما را بر آن داشت تا برای بازدید و هماهنگی خبری همکاران رسانه ای تیم ویژه ای را در این خصوص تشکیل دهیم.

برنامه‌های فرهنگی دوازدهمین المپیاد

دکتر مولود رادفر رئیس کمیته فرهنگی المپیاد گفت: در راستای اجرای دوازدهمین المپیاد ورزشی فرهنگی برنامه های متنوع فرهنگی در این کمیته تدارک دیده شده بود و بر این اساس 25 مرداد جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر،26، 27 و 28 مرداد، گردشگری از جاذبه های دیدنی شهر ارومیه (در دو نوبت صبح و بعد از ظهر)، 29 مرداد، زیارت مزار شهدای گمنام و دعای کمیل و 30 مرداد، حضور در نماز جمعه خواهد بود.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت، مسابقات فرهنگی، انتشار نشریه کتونی، نمایشگاه صنایع دستی ازدیگر فعایتهای کمیته فرهنگی المپیاد است.

توزیع نشریه کتونی بین دانشجویان حاضر در المپیاد

رئیس کمیته فرهنگی المپیاد همچنین از انتشار دومین شماره نشریه کتونی با عنوان شور و نشاط جوانی در افتتاحیه دوازدهم خبر داد. 

گفتنی است خبرنامه فرهنگی ورزشی دوازدهمین المپیاد دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی کشور تحت عنوان کتونی  به صورت روزانه اخبار مربوط به المپیاد را برای دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد در این دوره از مسابقات منعکس می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار