تبریز؛

برداشت ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان هشترود

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان‌های هشترود و چاراویماق، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان هشترود برداشت شده است.

برداشت ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان هشترودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ علی کریمیافزود: اداره تعاون روستایی هشترود، چاراویماق در سال جاری ۲۷ هزار تن گندم از مجموع ۱۰۰ هزار تن گندم که گندمکاران شهرستان هشترود، امسال برداشت کرده اند را از آنها خریداری کرده است که بیش از ۳۰۰ برابر کل استان آذربایجان شرقی می باشد و ۲۰ هزار تن از آن مصرف خوراکی  و ۷ هزار تن دیگر نیز به عنوان بذر اصلاح شده برای کاشت در اختیار خود کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از افتتاح یک باسکول ۶۰ تنی خبر داد گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و خدمت رسانی هر چه بهتر به گندمکاران اداره تعاون روستایی یک باسکول ۶۰ تنی را امسال افتتاح کرده است تا کشاورزان با تقبل کمترین هزینه برای جابجای گندم خود، گندم را در اختیار این اتحادیه قرار دهد.

وی گفت: این اداره با تعداد ۹ مرکز خرید گندم در نقاط مختلف شهرستانهای هشترود و چاراویماق عملیات خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را انجام می دهد.

علی کریمی افزود: شبکه تعاون روستایی با تجهیز کلیه مراکز خرید گندم به باسکول و انبار همچنین نیروهای متخصص ، شبانه روزی در خدمت کشاورزان می باشد.

کریمی خاطر نشان کرد: به لحاظ نزدیکی مراکز خرید شرکتهای تعاونی روستایی به مزارع کشاورزان امر خرید گندم به سهولت انجام می پذیرد.

کریمی یاد آور شد: عمده مشکلات در روند خرید گندم کمبود ظرفیت انبار ها بوده که مسئولین قول مساعد در رفع این امر را داده اند.

وی افزود :  گندم یک محصول استراتژیک بوده  و شهرستان هشترود یک منطقه گندم خیز می باشد که از قدیم به انبار غله استان معروف  بود است  لذا شبکه تعاونی روستایی هشترود با تمام توان خود بسیج شده است تا در خدمت گندمکاران  باشد .

وی گفت: اداره تعاونی روستایی علاوه  بر خرید گندم در تولید بزر اصلاح شده در استان نیز  نقش بسزایی  دارد چرا که  از سال ۸۶ دو سایت تولید بزر اصلاح  گندم را تاسیس شده است  که قیمت این گندم ها  ۲۵ درصد بالاتر از گندم های موجود در بازار می باشد  و لازم به ذکر است که  بذر اصلاح شده باعث افزایش تولید گندم، گندم کاران می شود و توصیه ما و کارشناسان کشاورزی به گندمکاران این است  تا آنجا که امکان دارد از بذر اصلاح شده استفاده کرده  و از بذر هایی که غیر اصولی و غیر فنی تولید می شود استفاده نکنند تا بهره وریشان بالا برود .

 رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان‌های هشترود و چاراویماق از طرح جدید بیمه کشاورزی روستایی خبر داد و گفت: با شرایط جدید بیمه کشاورزان، کشاورزان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز می توانند در صورت داشت ۱۸ سال برای بیمه کردن خود اقدام نمایند و حداکثر سن برای بیمه ۶۵ سال است.

مهندس علی کریمی در پایان خاطر نشان کرد: شبکه جهاد کشاورزی علاوه بر تهیه کود مورد نیاز کشاورزان از طریق تایین سهمیه مدیریت جهاد کشاورزی استان ، فروش ادوات کشاوری و توزیع سموم مختلف برای مبارزه با سن گندم را بر عهده دارد که این خدمت بی منت اداره  تعاونی روستایی باعث شده است که ما سه سال پیاپی مقام اول در ارائه خدمات به کشاورزان  در سطح  استان را کسب کنیم و این نیز  نشان از رشد و توسعه شهرستان در امر کشاورزی می باشد.

شایان ذکر است اداره تعاون روستایی شهرستان هشترود جزو سه اتحادیه برتر کشور و رتبه یک استان آذربایجان شرقی در ضمینه خرید گندم می باشد.
 
انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.