آب شدن یخ‌های قطب شمال و خوشحالی پنگوئن‌ها! + تصاویر

از آنجایی‌که شدت ذوب یخ‌ها بسیار سریع است و در آینده نیز تندتر خواهد شد، میزان فیتوپلانگتون‌ها نیز افزایش خواهد یافت. فیتوپلانگتون‌ها منبع غذای اصلی انواع جانداران دریایی مثل پنگوئن‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان ؛ هرچند آب شدن برف‌های قطب خبر خوبی برای محیط‌زیست نیست اما حداقل باعث شادی پنگوئن‌ها می‌شود.

آخرین تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد که احتمالاً در آینده آب‌های این قاره بستر بسیار مناسبی برای تقویت حیات در این ناحیه خواهد بود، هرچند این اتفاق برای جانوران این ناحیه خوشایند اما برای انسان‌ها نگران‌کننده است. به گزارش مجله تحقیقات ژئوفیزیک (The Journal of Geophysical Research) میزان فیتوپلانگتون‌های موجود در اقیانوس که پایه زنجیره غذایی آبزیان دریایی محسوب می‌شود، به شکل چشمگیری در حال افزایش است.

دلیل این امر آب شدن کوه‌های یخی و لایه‌های نازک یخ این قاره است. سه تن از محققان دانشگاه اِستنفورد به سرپرستی اقیانوس‌نگاری به نام کِوین آریگو اعتقاددارند که آب شدن یخ‌ها باعث می‌شود که سیل عظیمی از آهن که منبع تغذیه فیتوپلانگتون‌هاست، روانه اقیانوس شود.

ازآنجایی‌که شدت ذوب یخ‌ها بسیار سریع است و در آینده نیز تندتر خواهد شد، میزان فیتوپلانگتون‌ها نیز افزایش خواهد یافت. فیتوپلانگتون‌ها منبع غذای اصلی کریل ها و انواع جانداران دریایی مثل ماهی‌ها، پستانداران و حتی پرندگانی هستند که از این جانوران دریایی تغذیه می‌کنند مثل پنگوئن‌ها و وال‌ها. بدون وجود فیتوپلانگتون‌ها آبزیان دریایی امکان ادامه حیات ندارند.


آب شدن یخ‌های قطب شمال، خوشحالی پنگوئن‌ها !  + تصاویر

آب شدن یخ‌های قطب شمال، خوشحالی پنگوئن‌ها !  + تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار