اتباع بیگانه غیر قانونی ساماندهی می‌شوند

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: اتباع بیگانه‌ای که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده‌اند به زودی ساماندهی می‌شوند.

حسین آذین عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه اظهار کرد: سال 93 با توجه به حضور غیر قانونی بیش از 3 میلیون نفر اتباع بیگانه سوالی مبنی بر چگونگی ساماندهی آنها از وزیر کشور مطرح شد.

وی در ادامه افزود: عمدتا  بیش از 50 درصد  اتباع  بیگانه  هستند که به صورت غیر مجاز  در کشور حضور دارندکه متاسفانه امنیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما را تهدید می‌کنند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: البته ما با اتباعی که به صورت قانونی در کشور ساکن هستند و فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند و آبرومندانه زندگی می‌کنند رفتاری مناسب داریم، اما نکته اصلی حضور غیر قانونی برخی از اتباع در کشور است که به عنوان معضلی مهم در مجلس بیان شده است.

آذین تصریح کرد: طی چندین جلسه‌ای که با وزیر کشور برگزار شد ابعاد مختلف ساماندهی اتباع بررسی شده و مقرر شد وزیر کشور طی سه ماه این موضوع  را به صورت لایحه یا برنامه جامع برای ارائه به مجلس شورای اسلامی آماده کند.

وی افزود: مهلت سه ماهه ارائه این  برنامه جامع یا لایحه این هفته رو به اتمام است و نمایندگان مجلس پیگیر جدی این موضوع هستند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ورود غیر قانونی اتباع بیگانه به کشورهای خارجی با پاسپورت و ویزا، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما بر خلاف کشورهای دیگر اتباع بیگانه به صورت غیر قانونی بدون داشتن ویزا و یا پاسپورت وارد کشور شده و فعالیت می‌کنند و در برخی موارد نیز با دختران ایرانی ازدواج می‌کنند.

آذین در ادامه افزود: با این وجود حضور غیر قانونی اتباع بیگانه و عدم توجه به ورود و خروج آنها به داخل کشور به عنوان یک تهدید جدی برای امنیت جامعه محسوب شده است که متاسفانه منجر به وقوع جرم و جنایت توسط برخی از این افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به آمارهای اعلام شده توسط دادگستری و دادگاه‌های کشور برخی از اتباع به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتکاب برخی جرایم مثل دزدی و قتل مشارکت داشته و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای  اسلامی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت برقراری امنیت در کشور، نامه‌ای امضا  شده توسط 183 نفر از نمایندگان مجلس به منظور بررسی چالش‌های موجود حضور اتباع بیگانه در کشور به همراه راهکارهای پیشنهادی جهت کنترل  ورود و خروج آنها به رئیس جمهور و وزیر کشور ارسال شد.

آذین افزود: تاکنون پاسخی در خصوص تصویب این لایحه از سوی دفتر ریاست جمهوری به مجلس ارائه نشده است.

وی در پایان گفت: به منظور ساماندهی شرایط حضور اتباع بیگانه در کشور وزارت کشور نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها از جمله وزارت کار، وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۷:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
کارت اقامت هوشمندراهگشااست
آخرین اخبار