نشریه اکونومیست گزارش داد:

بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2015 کدامند؟

واحد اطلاعات اکونومیست در گزارشی بهترین شهرهای جهان را برای زندگی در سال 2015 معرفی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست، واحد اطلاعات اکونومیست در گزارشی به معرفی شهرهایی پرداخت که بهترین مکان های زندگی در سال 2015 انتخاب شده اند.

ملبورن، وین، ونکوور، تورنتو، کلگری، آدلاید، سیدنی، پرس، پرت، آوکلند، هلسینکی و زوریخ ده شهر برتر از لحاظ کیفیت زندگی در سال 2015 معرفی شده اند.

واحد اطلاعات اکونومیست با بررسی عواملی نظیر امنیت، خدمات درمانی، منابع آموزشی، زیرساخت ها و محیط زیست در 140 شهر جهان، لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی را منتشر کرد. 

گزارش واحد اطلاعات اکونومیست نشان می دهد از سال 2010 (1389) کیفیت زندگی در شهرهای جهان به میزان 1 درصد کاهش یافته است. امنیت و ثبات جهانی نیز شاهد کاهش 2.2 درصدی بوده است. 

درگیری های ادامه دار در سوریه، اوکراین و لیبی به همراه حملات تروریستی در فرانسه و تونس و همچنین ناآرامی های شهری در آمریکا از دلایل کاهش کیفیت زندگی بر شمرده شده اند. 

در آتن – پایتخت یونان – اقتصاد ریاضتی باعث شده است کیفیت زندگی در این شهر افت کند. درگیری های کی‌یف – پایتخت اوکراین – نیز باعث شد این شهر در میان بی کیفیت ترین شهرها برای زندگی قرارگیرد. 

انتهای پیام/


 

  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
بدترین شهر شهرماست،اهواز.با این گرما و شرجیاش آدم میمیره.مثل جنگ می مونه دیگه.مرگ میاد جلو چشات.البته از نظر آب و هوا میگم وگرنه بقیه چیزاش خصوصاً مردمش خیلی خوبن.
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۷:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
ایران خودمنو عشقه
آخرین اخبار