سازمان ملل : حملات سعودی ها به بندر حدیده یمن نقض آشکار حقوق بشر است

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، حملات سعودی ها را به بندر حدیده یمن مخالف قوانین بین المللی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه از حملات جنگنده های سعودی به بندر شهر حدیده یمن به شدت انتقاد کرد و آن را مخالف قوانین بین المللی دانست.

استفان اوبراین در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حملات روز سه شنبه عربستان به بندر حدیده گفت: این حملات به صورت آشکار ، قوانین انسان دوستانه بین المللی را نقض می کند و این امر قابل قبول نیست.

وی افزود: سازمان ملل متحد قصد دارد برای کمک رسانی به مردم یمن و استقرار نیروهای بیشتر کمک رسان در اطراف شهرهای صنعا و حدیده، فعالیت خود را گسترش دهد. وی همچنین اعلام کرد:" حملات جنگنده های سعودی به بندر حدیده یمن ممکن است سبب افزایش بحران کمک رسانی انسان دوستانه در این کشور شود." بندر حدیده یمن که تحت کنترل نیروهای انصارالله است،  به مرکزی برای امدادرسانی به این کشور فقیر تبدیل شده است.

اوبراین در ادامه افزود: "من به شدت نگران هستم خسارت ها در بندر حدیده، به روی کل یمن تأثیر گذاشته و نیاز به کمک های انسان دوستانه را افزایش دهد". اوبراین همچنین اعلام کرد عربستان تا کنون به تعهد خود در پرداخت 274 میلیون دلار در پاسخ به درخواست سازمان های بین المللی درباره یمن عمل نکرده است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار