سفیر آمریکا در لهستان، ناظر برجام می شود

استفان مول، سفیر آمریکا در لهستان، نماینده این کشور برای نظارت بر برجام می شود.

سفیر آمریکا در لهستان، ناظر برجام می شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، قرار است دولت اوباما، "استفان مال" – سفیر آمریکا در لهستان – را به عنوان نماینده خود برای نظارت بر برجام تعیین کند.

استفان مال سمت هایی را در سطوح مختلف دیپلماتیک تجربه کرده است. وی مشاور ارشد "ویلیام برنز" – معاون هیلاری کلینتون "وزیر امور خارجه پیشین دولت اوباما"-- بوده است. مال در زمان جنگ گرجستان و روسیه در سال 2008 (1387) توانست نقش وزارت امور خارجه آمریکا را در این واقعه مدیریت کند.

استفان مال همچنین سفیر پیشین آمریکا در لیتوانی بود. وی پیش از آنکه در سال 2012 (1391) به عنوان سفیر آمریکا در لهستان انتخاب شود، دبیر اجرایی وزارت امور خارجه آمریکا بوده است. 
مال در دفتر معاونت وزارت امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل نیز وظایفی را بر عهده داشته است. 

ماموریت استفان مال در لهستان پایان ماه اوت (اوایل شهریور) به اتمام می رسد. وی پس از آن به واشینگتن باز می گردد و به عنوان ناظر برجام مشغول به کار خواهد شد. 

ایران و شش قدرت جهانی بیست و سوم تیر به جمع بندی مذاکرات هسته ای دست یافتند. طبق این توافق قرار شد در ازای محدود شدن فعالیت های هسته ای ایران، تحریم های اقتصادی و مالی علیه این کشور لغو شوند. 

قرار است کنگره آمریکا 17 سپتامبر (26 شهریور) رای نهایی خود را در خصوص توافق هسته ای ایران اعلام کند. گمانه زنی ها از رای منفی نمایندگان کنگره به توافق هسته ای ایران حکایت دارند.

 اوباما چندی پیش اعلام کرد در صورت رای منفی کنگره به توافق هسته ای ایران، از حق وتو استفاده خواهد کرد و مانع از ابطال توافق خواهد شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار