قزوین؛

دیدار استاندار با سفرا و نمایندگان سیاسی و اقتصادی 20 کشور خارجی

سفرا و نمایندگان سیاسی و اقتصادی 20 کشور خارجی با استاندار قزوین دیدار و گفت گو کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ توسعه مناسبات  اقتصادی ، تجاری، علمی و فناوری در دوران پساتحریم بین ایران و کشورهای خارجی از جمله محورهای اصلی این نشست بود.

استاندار در این نشست گفت: امروز ایران اسلامی در دوران پسا تحریم قرار دارد و بدون شک پیام کشورمان  صلح و دوستی و تفاهم و تعامل با جهان است.

مرتضی روزبه  با اشاره به اینکه سفر تعدادی از کارداران، سفرا و نمایندگان سیاسی و اقتصادی بیست کشور جهان صرفا بر مبنای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است، افزود: این نشست می تواند فرصت مناسبی برای صنایع استان باشد تا بتوانند با برقراری ارتباطات موثر، حجم مبادلات صنعتی را  خود را بالا برده و سرمایه گذاری مشترک را توسعه دهند.

روزبه گفت: هدف ما احترام گذاشتن به حقوق سایر ملت های جهان است و ما به دنبال این هستیم در تعامل و تعادل با یکدیگر خواسته های خود را محقق سازیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با انواع تحریم ها روبه رو بوده است، گفت: ما در دورانی بودیم که تحریم های ظالمانه توسط قدرت های بزرگ بر ما تحمیل شد، اما همه این فشارها با مقاومت و ایستادگی ملت خنثی شد و کوچکترین تاثیری بر روی اراده ملت ایران نگذاشت.

استاندارخطاب به سفرا و کارداران و نمایندگان سیاسی و اقتصادی کشورهای حاضر در استان با اشاره به اینکه آن چیزی که امروز در سفر به قزوین مشاهده کرده اید، تنها بخش ناچیزی از ظرفیت های قزوین بوده، افزود: قزوین این آمادگی سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های اقتصادی و تجاری را با همه کشورهای دنیا دارد.

روزبه درادامه  از آمادگی قزوین درحوزه علوم دانشگاهی و تکنولوژی خبر داد و گفت: ده درصد جمعیت استان را دانشجویان تشکیل می دهند و با وجود دانشگاه های بین المللی امام خمینی(ره) می توان در زمینه تبادل استاد ودانشجو با شایر کشورهای خارجی  تبادل داشت.

وی ظرفیت های کشاورزی ، صنعت و گردشگری استان را  هم از دیگر رکن های مهم توسعه با سایر کشورهای خارجی دانست وبا اشاره به تاریخ پرعظمت قزوین اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند زمینه های مناسب جذب گردشگری را فراهم کند.

 هيئت اقتصادی و تجاری خارجی که با حضور بیش از ۳۰ تن از سفرا، کارداران و فعالان اقتصادی از 20 کشور به قزوین سفر کرده بودند  قبل از نشست با استاندار از مجموعه سعدالسلطنه و موزه دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور مستقر در عمارت سردار مفخم بازدید کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.