در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

پورمختار: گزارش تحقیق و تفحص از پرونده فساد در فوتبال، هفته آینده به مجلس ارسال خواهد شد

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: گزارش تحقیق و تفحص از پرونده فساد در فوتبال تقریبا نهایی شده و این گزارش هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس ارسال خواهد شد.

گزارش تحقیق و تفحص از پرونده فساد در فوتبال هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس ارسال خواهد شدبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی کفاشیان" رئیس فدراسیون فوتبال، "محمد دادکان" رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و "محمدعلی پورمختار" رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری امشب پنج شنبه 29 مرداد به بررسی موضوع فساد در فوتبال پرداختند.

گزارش تحقیق و تفحص از پرونده فساد در فوتبال هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس ارسال خواهد شد

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب در خصوص زمان نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص این کمیسیون از موضوع فساد در فوتبال، اظهار داشت: حدود 2 سه هفته پیش گزارش نهایی تحقیق و تفحص فساد در فوتبال در صحن عمومی کمیسیون اصل 90 قرائت شد اما از آنجا که حجم این گزارش زیاد بود به اتفاق نمایندگان تصویب شد که این گزارش خلاصه شود.

وی با بیان اینکه این گزارش هم اکنون تقریبا نهایی شده و به هیئت‌رئیسه مجلس ارسال خواهد شد، تصریح کرد: هفته آینده گزارش را به هیئت رئیسه مجلس ارسال خواهیم کرد تا در دستور کار قرار گیرد.

"علی کفاشیان" رئیس فدراسیون فوتبال نیز با حضور در این برنامه در خصوص وجود فساد در فوتبال اظهار داشت: از همان ابتدا، عنوان کردم که فسادی نداریم البته ممکن است خطاها و مشکلاتی باشد، اما ما نباید آن ها را به عنوان فساد مطرح شود، ضمن اینکه لازم است در درجه اول تعریفی از فساد داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه مطرح کردن تبانی، رشوه و... باید مستند باشد، اظهار داشت: اگر فردی نتواند ادعای خود را در این مورد ثابت کند، خود منشا فساد خواهد بود.

کفاشیان با اشاره به جلسه فدراسیون فوتبال با دادستان تهران گفت: ما آماده همکاری با قوه قضاییه هستیم، همه مدارک را نیز در اختیار این قوه
قرار خواهیم داد، همچنین در این زمینه طی یک اطلاعیه به سازمان لیگ عنوان کردیم که اگر کسی از فساد در فوتبال مطلع است، بدون مطرح شدن نامش می‌تواند ما را در جریان فساد قرار دهد و ما پیگیر موضوع خواهیم بود.

دادکان: فسادی در فوتبال نمی‌بینم

در ادامه محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال نیز با حضور در این برنامه با بیان اینکه بنده فسادی در فوتبال نمی‌بینم گفت: فوتبال باعث شور و شعف در بین مردم می‌شود.

کفاشیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که باشگاه‌های ما خصوصی و از نظر اساس‌نامه مستقل هستند، تاکید کرد: باشگاه مجمع و هیئت مدیره دارد و آن‌ها افراد را شناسایی می‌کنند.

وی با تاکید بر به این که داوری که اشتباه کرده را نباید متهم به تبانی کرد، ادامه داد: برخی از رسانه‌ها خیلی از مسائل را به درستی نگاه نمی‌کنند، بنابراین باید مردم بدانند دلالانی که با بهانه‌های مختلف در زمینه فوتبال، وعده وعید می‌دهد، متخلف هستند و باید به مراجع قضایی اعلام شوند.

محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90مجلس نیز طی گفتگوی زنده تلفنی، با بیان این که گزارشات مستندی از تبانی میان داوران و مدیران و بازیگران داریم، گفت: اطلاعات ما زیاد است و حجم زیادی از گزارشات مستند توسط اهالی فوتبال به دست ما رسیده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 افزود: نقش رسانه‌ها در بحث فساد فوتبال بسیار زیاد است.

وی تاکید کرد: بیشترین گزارش‌ها مالی است؛ از جمله منابع درآمدی، منابع ارزی، نحوه هزینه‌ها و قراردادهای منعقد در باشگاه‌ها، گزارش هایی درباره نحوه قراردادها و میزان آنها و افراد خاص و پرداخت وجه به برخی از رسانه ها و پرداخت به تیم مقابل وجوددارد.

 نقش موثر رسانه‌ها در بحث فساد فوتبال

محمد علی پور مختار با اشاره به سهم فساد در رابطه با رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها هم اقدامات  مختلفی را انجام دادند از جمله اینکه با گرفتن  مبالغی، بازیکنی را بزرگ و مطرح و در نتیجه با همکاری مربیان آن بازیکن را به باشگاه‌های مطرح  منتقل کردند.

ضرورت داشتن مدیرانی سالم، متعهد در حوزه فوتبال

رئیس کمیسیون اصل 90 افزود: ما باید مدیران سالم را در بحث فوتبال برای انجام کار هدایت کنیم به طوری که آن‌ها باید در درجه اول سالم و متعهد و در درجه دوم شناخت کافی از زوایای فوتبال داشته باشند.

وی تاکید کرد: نگاه سیاسی به برخی از تیم‌ها و باشگاه‌ها باعث می‌شود که به فوتبال آسیب وارد شود.

محمد علی پور مختار گفت: هفته آینده گزارشی را در این حوزه به هیئت رئیسه مجلس خواهیم داد.

دادکان با اشاره به این که یک مدیر برای بقای خود هزینه می‌کند و مجبور به ایجاد فساد می‌شود، گفت: متأسفانه پرسپولیس با این همه طرفدار اکنون هیچ تماشاگری ندارد.

پورمختار بابیان اینکه از سال 85 تا 93 کفاشیان 188 سفر و دبیر فدراسیون 218 سفر خارجه داشته است، افزود: مجلس در این رابطه گزارش رسمی و مستندی دارد، همه گزارش های کمیسیون  اصل 0 ، مستند و صحیح است.

دادکان ادامه داد: مصادیق سوء استفاده مالی و یا سوء استفاده از منابع بعد از قرائت به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: کمیسیون ، گفتگو ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار