رییس پلیس پایتخت خبر داد:

تكريم شهروندان رسالت اصلی مركز فوريت های پليسی 110 تهران بزرگ

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت:مركز فوريت های پليسی 110 تهران بزرگ ضمن حفظ آمادگي و تلاش شبانه روزی رسالت تكريم شهروندان را سرلوحه امور خود قرار داده است و این مرکز به منظور افزایش سرعت عمل پلیس، جلب رضایت شهروندان و ارتباط پایدار بین پلیس و جامعه ایجاد شده است.

تكريم شهروندان رسالت اصلی مركز فوريت های پليسی 110 تهران بزرگبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت:مركز فوريت های پليسي 110 تهران بزرگ ضمن حفظ آمادگی و تلاش شبانه روزی رسالت تكريم شهروندان را سرلوحه امور خود قرار داده است و این مرکز به منظور افزایش سرعت عمل پلیس، جلب رضایت شهروندان و ارتباط پایدار بین پلیس و جامعه ایجاد شده است.

وی افزود:از آنجايي كه در بروز حوادث اجتماعي يا جرايم در مواقع حساس و ضروري راحت ترين راه دسترسي عموم شهروندان به پليس، تلفن 110 مي باشد،شهروندان تهرانی در 4 ماهه نخست سال جاری 3میلیون و 282هزار 859مرتبه زنگ 110 پایتخت را به صدا درآوردند که 44درصد این تماس ها یعنی یک میلیون و 421هزار 162 مورد ان عملیاتی شده و محدوده خدمت رساني و فعاليت را براي سبز پوشان عرصه نظم و امنيت بسيار گسترده تر از قبل كرده است.

رییس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به فراواني تماس شهروندان تهرانی با مرکز فوريت هاي پليسي 110 گفت : در هر 24 ساعت قریب به 30هزار مرتبه زنگ تلفن 110 پلیس پایتخت به صدا درمی آید که از این تعداد تعداد تماس بیش از 11هزار مورد آن به عمليات انتظامي منجر مي شود و اين آمار نشان از فراواني و گستره مأموريت هاي پليس پایتخت  مي باشد .

وی با اشاره به کاهش 22 درصدی تماس‌های غیر‌قابل رسیدگی و غیر عملیاتی با 110‌ بیان داشت: این امر نشان از آگاهی بیشتر مردم نسبت به نحوه کارکرد مرکز فوریت‌های پلیسی دارد، اما جای دارد با یاری اصحاب رسانه در این حوزه فعالیت بیشتری صورت گیرد تا تماس‌های غیرضروری با 110 به حداقل ممکن کاهش یابد.

سردار ساجدی نیا ماموريت هاي غير فوريتي پليس 110را به سه بخش، حضور با زمان متناسب،بررسي عملياتي و تماس هاي مشاوره و راهنمايي تقسيم بندي كرد و گفت: درتماس هاي غيرفوريتي نيازي به حضور فوري پليس در صحنه نبوده و با ارائه مشاوره و راهنمايي لازم سير مراحل اقدام براي مخاطب تشريح مي شود. 

وي در ادامه با بیان اینکه طبق آمار اخذ شده زمان حضور ماموران در اغلب ماموریت ها ی 110 زیر 7دقیقه صورت گرفته است، گفت:از کل تماس های برقرار شده 564 هزار و 353 تماس منجر به راهنمايي و دريافت اطلاعات شهروندان از پليس شده که این موضوع نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزايش قابل ملاحظه ای داشته و نشان دهنده تعامل خوب و سازنده شهروندان با مجموعه پليس پايتخت است.

ساجدی نیا راهنمایی شهروندان را یکی دیگر از اقدامات کاربران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کرد و افزود: این مورد نیز نسبت به سال قبل از افزایش چمشگیری قابل توجهی برخوردار است.

اين مقام ارشد انتظامي افزود:با ايجاد و اجراي روش منسجم در اين حوزه توسط پليس پایتخت همواره بستر و زمينه هاي مورد نياز براي انجام ماموريت هاي فوريتی  پليس مهيا و بابهره گيري از توان و دانش موجود اين اقدامات به صورت فعال در سطح شهر به مرحله اجرا درآمده است.

سرتیپ پاسدار ساجدی نیا در بخش ديگري از سخنان خود اذعان داشت:انجام وظيفه توسط مامورين پليس پایتخت در دو بعد در دستور كار قرار گرفته است؛ابتدا در مقوله اجراي سريع و بدون نقص ماموريت هاي محوله و حضور به موقع در محل هاي مورد نظر و دوم تكريم مداوم شهروندان از شروع ماموريت كه همان پاسخ دادن به تلفن110 تا انتهاي ماموريت بوده كه اين امر با توجه به نيروهاي مجرب،متعهد و خدوم  موجود در مجموعه انتظامي تهران بزرگ به صورت شايسته تحقق يافته است هرچند كمبودهايي در اين ميان وجود دارد اما سعي وتلاش در مرتفع كردن اين نواقص جزئي و محدود نيز ادامه دارد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه با اشاره به حجم بالای تماس هاي مردمي با تلفن110 فاتب اين مهم را نشانه افزايش اعتماد عمومي به عملكرد مجموعه پليس دانست و افزود:پليس پایتخت اين اعتماد را ارج نهاده و تمامي توان خود را در مسير جلب رضاي باري تعالي و افزايش احساس امنيت و آسايش عمومي شهروندان بكار خواهد بست.

ساجدی نیا با اعلام اينكه مركز فوريت هاي پليسي 110 جامع ترين سيستم پاسخگويي به مطالبات مردم در حوزه پليسي است، گفت : سامانه 110 اثرات ارزشمندي در زمينه پيشگيري از ناهنجاري ها و مقابله با جرائم از طريق حضور سريع پليس در صحنه داشته است.

وي در ادامه با بیان اینکه در چهار ماه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11درصد تعداد تماس هاي شهروندان با پليس 110 کاهش داشته،این امر را بیانگر نهادینه شدن پليس جامعه محور در جامعه و روند نزولی جرايم در جامعه برشمرد.

اين مقام مسئول در پلیس پایتخت با تأكيد بر افزايش توان عملياتي پليس در مقابله با جرايم عنوان كرد:از یک سو حضور به موقع پليس موجب افزايش احساس امنيت در جامعه مي شود و از سویی دیگر مردم نیز ناجا را ملجأ و پناهگاه مطمئني براي حل مشکلتشان مي دانند که پليس پايتخت آمادگي پاسخگويي به مطالبات و خواسته هاي به حق شهروندان محترم تهراني در حوزه مسايل انتظامي،ترافيکي و نظم و انضابط اجتماعي و طرح هاي امنيت محله محور را دارد.

رییس پلیس پایتخت اظهار داشت:در چهار ماه نخست سالجاری انواع سرقت 19درصد،شرارت 14درصد،مرگ مشکوک 2درصد،نزاع و درگیری 3درصد،تخلفات و جرايم راهور 20درصد،اختلافات خانوادگي 29درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به راه اندازی سامانه  درخور توجه پیامکی 110110 برای شهروندان ناشنوا اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این سامانه به طور متوسط روزانه 35پیامک از سوی شهروندان به سایت 110 فاتب ارجاع می شود و در چهارماه ابتدائی امسال نیز 4هزار و 418پیامک دریافت شده که 647مورد فوریتی، 280مورد غیر فوریتی،378مورد منجر به دریافت راهمایی و ارشاد از سوی پلیس شده است.

سردار حسین ساجدی نیا با بیان اینکه با هدف تسریع در روند رسیدگی به  مشکلات مردمی و به منظور افزایش سرعت عمل پلیس و جلب رضایت شهروندان 7 اپراتور کارشناس به تعداد اپراتوران قبلی اضافه شده است،تصریح کرد:در حال حاضر اپراتورهای مستقر در سایت 110 فاتب به صورت شبانه روز در سه شیفت کاری مشغول انجام وظیفه هستند و به ارائه خدمات انتظامی،مشاوره ایی ،حقوقی و خانوادگی به شهروندان همت می گمارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خاتمه با اشاره به اینکه تلفن 110 در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطي شهروندان با نيروي انتظامي مي باشد،از شهروندان به خصوص خانواده هاي محترم تهراني خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروري از جمله مزاحمت ها،نزاع و درگيري شديد دسته جمعي، شرارت، تصادفات و وقايع و اتفاقات مهم را به اين مركز اعلام كنند تا پليس در كمترين زمان ممكن ضمن حضور به موقع در محل حادثه بتواند اقدام قانوني متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار