دستگیری ۷ جوان استرالیایی پیش از پیوستن به داعش

نیروهای مرزی استرالیا ۷ تبعه این کشور را در فرودگاه سیدنی شناسایی و پیش از ترک کشورشان برای پیوستن به داعش دستگیر کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: مقامات استرالیا از دستگیری ۷ استرالیایی جوان را در فرودگاه سیدنی که قصد خروج از کشور و پیوستن به داعش را داشتند، شناسایی و مانع خروج آنان شد.

به نوشته دیلی میل، «تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا از دستگیری ۷ نفر در فرودگاه سیدنی پیش از پیوستن به تروریست‌های داعش خبر داد.

ابوت گفت «ما ۷ جوان استرالیایی را که برنامه سفر به خاورمیانه و پیوستن به گروه‌های تروریستی را داشتند در فرودگاه سیدنی دستگیر کردیم.»

«پیتر داتون» وزیر حفاظت مرزی استرالیا با تایید این خبر گفت ابتدا یک گروه ۵ نفره از تروریست‌ها هفته گذشته و چند روز بعد دو نفر دیگر در فرودگاه پیش از پیوستن به داعش دستگیر شدند.

وی افزود این دستگیری‌ها پس از آن روی داد که افسران ضدتروریسم تعدادی را در ملبورن و سیدنی دستگیر کردند.

داتون همچنین گفت «نگرانی ما برای تعداد افرادیست که در فرودگاه‌ها حاضر می‌شوند بویژه افراد جوان‌تر که احتمالا به دنبال سفر به دیگر کشورها بوده و دلایلی دارند که موجب رعب و وحشت استرالیایی‌ها و والدین وخانواده‌‌های آنهاست.»

نخست وزیر استرالیا از اهمیت اقدام دولت برای مقابله با گروهک تروریستی داعش گفت و از یگان ویژه ضدتروریست نیروهای مرزی استرالیا که در فرودگاه‌های بین‌المللی فعالیت دارند، تشکر کرد.

پیوستن جوانان استرالیایی بویژه زنان جوان به این گروهک تروریستی داعش برای مردم و دولت استرالیا به دغدغه‌ای تبدیل شده است. تروریست‌های داعش که پیش از این همواره مورد حمایت دولت‌های غربی در جنگ علیه دولت سوریه بودند از سال گذشته با پیشروی در عراق، جمعی از جوانان غربی را به سوی خود جذب کرده‌اند.


منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
مگه استرالیائی مسیحی میره توی داعش نکبت؟
آخرین اخبار