نماينده کنگره: تاکنون هیچ‌کدام از حامیان توافق ایران در کنگره، از موضع خود کنار نکشیده‌اند

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان ضمن قابل پیش‌بینی خواندن مخالفت نمایندگانی همچون رابرت منندز با توافق هسته‌ای، گفت هیچکدام از کسانی که انتظار داریم از توافق حمایت کنند، از صف جدا نشده‌اند.

نماينده کنگره: تاکنون هیچ یک از افرادی که انتظار داشتیم از توافق ایران حمایت کنند، از موضع خود کنار نکشیده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان در گفتگو با شبکه راشاتودی  تصریح کرد مخالفت نمایندگانی همچون رابرت منندز با توافق هسته ای قابل پیش بینی بوده است و خللی در روند حمایت از این توافق و تایید آن در کنگره ایجاد نمی کند.

"جان یارموث،" نماینده مجلس نمایندگان، در برنامه پالتیک شبکه  راشاتودی درباره این که آیا جدا شدن سناتور رابرت منندز از صف دموکرات ها و مخالفتش با توافق هسته ای ایران دولت اوباما را نگران می کند، گفت: فرقی نمی کند. منندز کسی است که همه انتظارش را داشتند با توافق مخالفت کند چرا که در حوزه انتخابیه او رای دهندگان یهودی فراوانند و همین عده به منندز فشار وارد می کنند تا از توافق حمایت نکند. من عضو گروهی در مجلس نمایندگان هستم که برای حفظ حق وتوی رئیس جمهور تلاش می کند. تاکنون هیچکدام از کسانی که انتظار داریم از توافق حمایت کنند ، از صف جدا نشده اند."

یارموث در پاسخ به این ادعای منندز که توافق از هسته ای شدن ایران جلوگیری نم‌یکند، گفت:" در بند سوم توافق ، ایران متعهد می شود که هرگز بمب هسته ای نسازد. رژیم فشرده و دقیق بازرسی ها نیز تنظیم شده است.از این رو من چنین موضع گیری هایی را درک نمی کنم.اگر توافق حاصل نمی شد ، ایران فقط چند ماه با مواد شکافت پذیر لازم برای ساخت بمب فاصله داشتند.اگر آنها می گویند که ایران بعد از پانزده سال تقلب می کند و به بمب می رسد ، آیا این بهتر از فاصله چند ماهه شان با بمب نخواهد بود؟"

وی درباره سرانجام این توافق نیز گفت: من مطمئن هستم که رای کافی در مجلس نمایندگان را برای حفظ حق وتوی رئیس جمهور را در اختیار داریم. 151 نفر از نمایندگان در نامه ای به رئیس جمهور از روش دیپلماتیک در قبال ایران حمایت کرده بودند و هنوز کسی از آنها تغییر موضع نداده است. ما هر روز با آنها گفتگو می کنیم و اطمینان داریم که می توانیم به حد نصاب رای مجلس نمایندگان برای حفظ حق وتو که صد و چهل و شش رای است، دست یابیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار